پرداخت تسهیلات کرونا به بازنشستگان

مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد؛

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: در مرحله اول حدود ۲هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه و غیرحضوری تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات کرونا به بازنشستگان

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: در مرحله اول حدود ۲هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه و غیرحضوری تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایلنا،  مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان به صورت محدودتر برگزار شد.وی افزود: در بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با پشتیبانی و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل شرکای اجتماعی به این مطالبه چندین ساله بازنشستگان پاسخ داده شد.
وی گفت: پس از قطعی شدن دریافت منابع مورد نیاز از سوی دولت، طی جلسات متعددی با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی نقطه نظرات و دیدگاه‌های این عزیزان برای اجرای قانون متناسب‌سازی کاملاً مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده است که بودجه
۱۶ هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به بهترین نحو و با رعایت عدالت و انصاف توزیع شود.
سالاری اظهار داشت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با دریافت مطالبات این سازمان از دولت محقق شده است و باتوجه به حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی و مساعدت سایر وزرا و معاونین محترم رئیس جمهور امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری بخش دیگری از مطالبات این سازمان از دولت نیز دریافت شود.
وی اظهار داشت: قطعاً وظایف بیشتری در قبال بازنشستگان و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی داریم که تلاش می‌شود به آنها پاسخ دهیم.
وزیر تعاون در خصوص اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه برای پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود و این طرح براساس نظرات تشکل‌های بازنشستگان اجرایی شد.
وی به دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، برخی از طرح‌های این سازمان ازجمله طرح کرامت رضوی، برگزاری اردوهای مختلف و سایر برنامه‌های رفاهی ویژه بازنشستگان با استفاده از امکانات رفاهی تأمین اجتماعی تغییر کرد.
سالاری در خصوص پرداخت تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: در فاز اول و مرحله اول حدود
۲ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه و غیرحضوری تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از به روز رسانی و ارتقا تبادل اطلاعات با سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: با همکاری سازمان ثبت احوال در آینده نزدیک امکان توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته میزان مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در بهمن سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۵ درصد کاهش خواهد داشت.