تشویق همکاری‌های علمی اساتید دانشگاه‌ با اساتید سایر کشورها

وزیر علوم عنوان کرد؛

وزیر علوم از تدوین سند ملی نوآوری توسط وزارت علوم خبر داد و گفت:از همکاری‌های علمی اساتید دانشگاه‌ با اساتید سایر کشورها حمایت می شود.

تشویق همکاری‌های علمی اساتید دانشگاه‌ با اساتید سایر کشورها

وزیر علوم از تدوین سند ملی نوآوری توسط وزارت علوم خبر داد و گفت:از همکاری‌های علمی اساتید دانشگاه‌ با اساتید سایر کشورها حمایت می شود.
به گزارش وزارت علوم، زامبری عبدالقدیر وزیر امور خارجه مالزی با حضور در محل وزارت علوم با محمدعلی زلفی گل وزیر علوم کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی با اشاره به بازدید اخیر خود از کشور مالزی و تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این کشور گفت: کشور مالزی در ابعاد مختلف پیشرفت کرده است و یکی از کشورهای مورد افتخار جهان اسلام می‌باشد.
زلفی‌گل افزود: کشاورزی و منابع طبیعی یکی از حوزه‌هایی است که در مالزی رشد خوبی پیدا کرده است و می‌تواند در همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد توجه قرار گیرد.
وزیر علوم کشورمان، حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک را از دیگر حوزه‌هایی دانست که در گسترش همکاری‌های علمی دو کشور می تواند مورد توجه قرار گیرد.
زلفی‌گل در گزارش کوتاهی از پیشرفت‌های علم و فناوری کشورمان گفت:ایران علیرغم یک جنگ ۸ ساله و تحریم‌های ظالمانه توانسته است رشد علمی خوبی را تجربه کند و در بسیاری از رشته‌ها مانند بایوتکنولوژی، پزشکی و نانو فناوری جز کشورهای نخست دنیا باشد.
وزیر علوم با اشاره به رتبه نخست ایران در میان کشورهای منطقه در نمایه علمی اسکوپوس گفت: از لحاظ تولید علم، در سامانه معتبر ISI نیز ایران جزو برترین‎های جهان اسلام و منطقه است.
وزیر علوم با اشاره به اولویت دیپلماسی علمی و فناوری به عنوان بخش مهمی از دیپلماسی کشورها افزود: وزارت علوم دستورالعمل تعاملات علمی و بین‌المللی را تدوین کرده است که بر اساس آن از همکاری‌های علمی اساتید دانشگاه‌ با اساتید سایر کشورها حمایت ویژه می‌شود.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل تعاملات بین‌المللی که در وزارت علوم تدوین شده است؛ اگر اساتید دانشگاه در بازه زمانی خارج از تقویم رسمی دانشگاه، به کشورهای دیگر سفر کرده یا میزبان اساتید خارجی در کار مشترک تحقیقاتی باشند؛ مورد تشویق قرار می‌گیرند و امتیاز طرح پژوهشی آنها می تواند به یک و نیم برابر امتیاز سایر طرح‌های پژوهشی افزایش یابد.
وزیر علوم گفت :کشور مالزی همواره رابطه خوبی را با جمهوری اسلامی ایران داشته است و مردم ایران نیز همواره نگاه مثبت و دوستانه‌ای به این کشور دارند لذا بستر و زمینه ارتقای همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور فراهم است.
وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند ایران و مالزی از منابع طبیعی خوبی برخوردار هستند، گفت:امروزه کشورهای دنیا درصدد این هستند که با سرمایه‌گذاری در علم و فناوری برای خود مزیت جدید کسب کنند و در این زمینه ایران و مالزی می‌توانند تجربیات و داشته‌های خود را به اشتراک بگذارند.
وزیر علوم تاکید کرد:همکاری‌های کشورها در خصوص علم و و فناوری می‌تواند به رفاه و آسایش کل بشریت منجر شود.