تعداد تیم های والیبال آسیا در المپیک را به ۶ تیم می رسانیم

رئیس کمیته کنترل والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳:

رئیس کمیته کنترل بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا گفت: کنفدراسیون والیبال آسیا در تلاش است تا سهمیه قاره کهن در بازی‌های المپیک را به ۶ تیم افزایش دهد.

تعداد تیم های والیبال آسیا در المپیک  را به ۶ تیم می رسانیم

رئیس کمیته کنترل بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا گفت: کنفدراسیون والیبال آسیا در تلاش است تا سهمیه قاره کهن در بازی‌های المپیک را به ۶ تیم افزایش دهد.
به گزارش مهر، یرمک سرلیبایف در گفتگو با خبرنگاران افزود:در المپیک قبلی فقط ایران و ژاپن حضور داشتند، اما کنفدراسیون آسیا بزرگترین فدراسیون جهانی با عضویت ۶۵ کشور است که بر روی والیبال کار کرده و برنامه‌ریزی می‌کنیم و امیدواریم در المپیک‌های بعدی تعداد تیم‌های آسیایی را تا شش و حداقل چهار تیم برسانیم.
وی درباره بیست‌و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا گفت:ارومیه پیش از این میزبان لیگ ملت‌ها بوده و دارای پتانسیل‌های خوبی برای میزبانی است و این بار هم رقابت ۱۷ تیم در قالب قهرمانی مردان آسیا در این شهر برگزار می‌شود که مدیریت آن بسیار سخت است.
رئیس کمیته کنترل جام بیست‌ودوم تصریح کرد: روند برگزاری مسابقات رضایت بخش است و رضایت کامل از این لحاظ داریم و خیلی خوشحالم که در ارومیه هستم.
وی ادامه داد: بر اساس تعریف‌هایی که از قبل شنیده بودیم، انتظار چنین استقبالی را از ارومیه داشتیم و همه مسئولان برگزاری مسابقات رضایت دارند.
سرلیبایف با بیان این‌که بر این موضوع واقف هستیم که در دیدارهای ایران ظرفیت ورزشگاه بیش از حد نرمال تکمیل می‌شود، ادامه داد: بازهم شاهدیم که بسیاری پشت درب‌ها ماندند و نتوانستند بازی‌ها را از نزدیک ببینند و این موضوع تأیید کننده استقبال بی‌نظیر مردم این شهر از والیبال است.
وی تاکید کرد: گزارشی به کنفدراسیون آسیا نوشته‌ام که ارومیه ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری رقابت‌های جهانی دارد و در سال ۲۰۱۹ نیز این میزبانی را به صورت موفقیت آمیز پشت سر گذاشته است.
سرلیبایف ادامه داد: من این گزارش را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم و در آینده نزدیک ارومیه حتی می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی والیبال زنان باشد، چرا که والیبال در بین بانوان ایران نیز در حال پیشرفت است.
وی عنوان کرد: آینده والیبال آسیا درخشان می‌بینم چرا که کشورها برنامه‌ریزی های خاصی دارند و در این دوره از رقابت‌ها از عملکرد برخی تیم‌ها مثل اندونزی، افغانستان و پاکستان سورپرایز و شگفت زده شدم و این نشان دهنده پتانسیل بالای این کشورها در والیبال است.
سرلیبایف اضافه کرد: برنامه‌ای که فدراسیون آسیا برای پیشبرد اهدافش دارد همسو با سطح انتظار در حوزه فوتبال اروپا یوفا خواهد بود.
سرلیبایف در خصوص تقویت تیم‌های ضعیف آسیا که در رقابت‌ها حاضر بودند، ادامه داد: با توجه به اینکه تیم‌هایی مانند هنگ‌کنگ، بنگلادش و افغانستان اولین بار است که در چنین رقابت‌هایی شرکت می‌کنند، انتظار چندانی از آن‌ها نمی‌توان داشت.
رئیس کمیته کنترل بیست‌و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در خصوص عملکرد ضعیف برخی تیم‌ها در این دوره خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک در راستای تقویت تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا به جمع ۱۶ تیم برتر برسیم تا هر تیمی که در مسابقات هست، عملکرد بهتری داشته باشند.