عضویت در بریکس موجب توانمندی بیشتر ایران در حوزه قدرت سیاسی می‌شود

رئیس جمهور:

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به پیوستن ایران به بریکس گفت: آنچه انجام شده یک رخداد اتفاقی نیست بلکه یک سیاست انتخابی توسط دولت سیزدهم است و ما این مسائل را با جنجال و کار سیاسی انجام نخواهیم داد.

عضویت در بریکس موجب توانمندی بیشتر ایران در حوزه قدرت سیاسی می‌شود

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به پیوستن ایران به بریکس گفت: آنچه انجام شده یک رخداد اتفاقی نیست بلکه یک سیاست انتخابی توسط دولت سیزدهم است و ما این مسائل را با جنجال و کار سیاسی انجام نخواهیم داد.به گزارش  ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به تهران پس از سفر فشرده کاری که با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس سران بریکس انجام شده بود در تشریح دستاوردهای این سفر عنوان کرد: سفری که به آفریقا جنوبی برای شرکت در اجلاس سران بریکس انجام شد، سفری مهم بود زیرا بریکس یکی از ائتلاف های جهانی است که نقش بسیاری در همکاری های اقتصادی و تجاری در جهان دارد.
وی ادامه داد: بریکس در شمال آفریقا و آفریقای جنوبی و آسیا و آمریکایی لاتین به لحاظ جمعیت و نقش آنها در تولید ناخالص داخلی و سهمی که در اقتصاد دارند، اعضای قابل توجهی دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه ائتلاف های جهانی مثل بریکس و شانگهای نوظهور و مخالف یک‌جانبه گرایی هستند و با نگاه به استقلال کشورها برای همکاری و همگرایی در جهت پیشرفت امور ملت ها تلاش می کند، گفت: ارتباط با بریکس سال گذشته با شرکت در نشست مجازی بریکس آغاز و درخواست عضویت ایران مطرح شد در همین راستا وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی سفر کرد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: پس از آن دبیر شورای عالی امنیت در نشست دبیران امنیت ملی شرکت کرد و پیگیری هایی از طریق سران بریکس انجام شد.
وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه ژئوپلتیک و کنشگری فعال ایران در عرصه های مختلف منطقه برکسی پوشیده نیست، تصریح کرد: عضویت ایران با اجماع اعضا صورت گرفته است و سازوکارهایی می طلبد که این سازوکارها با سرعت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه بریکس بر همکاری‌های تجاری و اقتصادی متمرکز است، اظهار داشت: ارتباط ما با بریکس در راستای روابط اقتصادی مستقل با کشورهای عضو این گروه است.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر چه نظام سلطه به دنبال این است که کشور ما از نظر اقتصادی رشد نکند، اما رشد اقتصاد کشور در پرتو ارتباط با اقتصادهای مستقل منطقه است که می تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور ما رقم بزند.