المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها برابرند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانوان کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، علمی و ورزشی افتخار آفرینی کردند، تاکید کرد: باید ورزش بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانوان کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، علمی و ورزشی افتخار آفرینی کردند، تاکید کرد: باید ورزش بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران و همچنین بدرقه کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ در سالن مرکز اجلاس سران اظهار داشت: از قهرمانان کشورمان که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند تشکر می کنم و باید قدردان قهرمانان ملی باشیم.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات ورزشی باید به‌روز شود و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد، افزود: عدالت در امتیازات المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها رعایت شود.
آیت الله رئیسی ادامه داد: البته قهرمانان کشورمان هم وظیفه ای دارند و آن این است که در جایگاه قهرمانی تلاش خود را افزون کنند و در  نقطه ای که قرار دارند متوقف نشوند و علم افزایی، دانش افزایی و کار فنی و تکنیکی و تلاش بر برتر شدن در سطوح مختلف جهانی را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس جمهور بیان داشت: شجاعتی که محور و الگوی آن  امیرالمومنین (ع) است برای همه قهرمانان و نام‌آوران الهام بخش است که وقتی شخصیت علی (ع)  مقابل مستضعفین قرار می‌گیرد و این قهرمان چگونه با تواضع و فروتنی با افراد مستمند با جامعه برخورد می‌کند و قهرمانی خود را خرج دفاع از مظلوم و نهیب زدن به ظالم می‌کند و از ایمان، ارزش‌ها، انسانیت و حق دفاع می‌کند.
آیت الله رئیسی افزود: به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان توسط قهرمان ملی خانم و یا آقا، این نیست که فقط او در سکو قرار گرفته بلکه در دنیا حق طلبی و عدالت خواهی را پیشه کرده است در شرایطی که دشمنان نمی‌ خواهند این حق‌طلبی و عدالت‌خواهی نظامی که امروز خار چشم زیاده خواهان و سلطه طلبان در عالم است ، بماند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز مدال آور ما علاوه بر جایگاهی که برای خود می‌آفریند برای کشور و جمهوری اسلامی هم موجب افتخار است.