مكان‎هاي دیدنی قطر

موزه‌های مشیرب یکی از جاهای دیدنی قطر دوحه وقتی به این موزه می‌روید، روند پیشرفت قطر دیروز تا قطر امروز را می‌بینید. شاید تعجب کنید اما دوحه در گذشته یک دهکده ماهیگیری کوچک بود اما حالا بزرگترین آسمان خراش‌ها را در خود جای می‌دهد. این موزه‌ها شامل ۴ خانه هستند که در هر کدام از این خانه‌ها می‌توانید فرهنگ غنی کشور قطر را ببینید.

آیلین خزائی
قسمت دوم
 بهترین موزه های قطر:
 موزه‌های مشیرب، نگاهی به تاریخچه قطر
موزه‌های مشیرب یکی از جاهای دیدنی قطر دوحه وقتی به این موزه می‌روید، روند پیشرفت قطر دیروز تا قطر امروز را می‌بینید. شاید تعجب کنید اما دوحه در گذشته یک دهکده ماهیگیری کوچک بود اما حالا بزرگترین آسمان خراش‌ها را در خود جای می‌دهد. این موزه‌ها شامل 4 خانه هستند که در هر کدام از این خانه‌ها می‌توانید فرهنگ غنی کشور قطر را ببینید.
 موزه ملی قطر، بازدید از روند پیشرفت کشور قطر
در موزه ملی قطر می‌توانید با قطر دیروز، امروز و قطر مدرن آشنا شوید.وقتی وارد موزه ملی قطر می‌شوید و در مورد روند پیشرفت آن اطلاعاتی به دست می‌آورید، جذابیت این کشور برایتان بیشتر از قبل می‌شود و دوست دارید که بیشتر در مورد آن بدانید و به جاهای گردشگری مختلف آن بروید.وجود 11 گالری مختلف در این موزه باعث می‌شود با تاریخ کشور قطر به صورت کامل آشنا شویدیکی از ویژگی‌های جذاب این موزه داشتن کافه و رستوران است. شما می‌توانید بعد از کلی گشت و گذار در گالری‌های مختلف آن، به این کافه یا رستوران آن‌جا بروید و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه قطری را امتحان کنید. اگر به کل ساختمان موزه ملی قطر توجه کنید، متوجه می‌شوید که شبیه به یک گل رز است.این ساختمان توسط ژان نوول که یک معمار حرفه‌ای و چیره‌دست است، بنا شد.
در موزه ملی قطر نمایشگاه‌های دائمی و موقت زیادی وجود دارند.این موزه یک تالار کنفرانس و یک سالن اجتماعات نیز دارد.تمامی امکانات لازم نیز برای حفظ آثار مختلف تاریخی و هنری نیز در این موزه موجود است. برای اینکه بتوانید تمام آثار موجود در موزه ملی قطر را ببینید، نیاز به 1.5 کیلومتر پیاده‌روی دارید.موزه ملی قطر از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که شامل تاریخ طبیعی صحرای قطر، نمایشگاه‌های تاریخی از جنگ‌های قبیله‌ای و ... می‌شود. این موزه در تمام روزهای هفته و در ساعات مختلف آماده بازدید است و می‌توانید در طی سفرتان به قطر به آن‌جا بروید و از بخش‌های مختلفی که دارد، دیدن کنید.
 قلعه الزباره، تصویری از معماری سنتی قطر
در قلعه الزباره می‌توانید نمایی از معماری سنتی قطر را ببینید.هر چند گذشته این قلعه بر بسیاری از مردم پنهان است اما با این حال بعضی از بومیان منطقه عقیده دارند که قلعه الزباره در قرن‌های 17 تا 187 میلادی بنا شد. مرمت و بازسازی قلعه الزباره در سال 1983 توسط فردی به نام شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی انجام شد. اما مرمت و بازسازی قلعه باز هم نتوانست از سرنوشت آن که قلعه‌ای متروکه است، جلوگیری کند.این قلعه پس از سال 1986 که مقر گروهی از نظامیان بود، دوباره متروکه و پس از آن به حال خود رها شد.هر چند حالا قلعه الزباره متروکه است، اما نمای بسیار زیبایی از معمار سنتی در کشور قطر دارد.شما می‌توانید با تکنیک‌های معماران گذشته در قلعه البازه آشنا شوید. دیوارهای منحنی، برج‌هایی که به صورت مربعی هستند و ...همگی نمایی زیبا و البته جالب دارند.نکته شنیدنی در مورد این قلعه این است که نام آن در میراث جهانی یونسکو مشاهده می‌شود.
ادامه دارد...