در سوگ فرهنگ، هنر و هنرمند

روزپنجشبه ۲۰مهرماه شاهد تشییع پیکر"آتیلا پسیانی" یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین هنرمندان کشورمان در حوزه سینما،تئاتر و تلویزیون بودیم. حضور گسترده جامعه بازیگری و چهره های هنری، ورزشی، فرهنگی و سیاسی و اقشار مختلف مردم در آئین وداع با این بازیگر نشان از ماندگاری و ارزش نام وآثار هنری آتیلا پسیانی داشت.

روزپنجشبه 20مهرماه شاهد تشییع پیکر"آتیلا پسیانی"  یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین هنرمندان کشورمان در حوزه سینما،تئاتر و تلویزیون بودیم. حضور گسترده جامعه بازیگری و چهره های هنری، ورزشی، فرهنگی و سیاسی و اقشار مختلف مردم در آئین وداع با این بازیگر نشان از ماندگاری و ارزش نام وآثار هنری آتیلا پسیانی داشت.
وجود چنین افرادی همچون مرحوم پسیانی همچون وزنه هایی وزین برای عرصه هنر کشور محسوب می شدند که متأسفانه در زمان حیاتشان یا مورد بی مهری قرار می گیرند و یا از توانایی و پتانسیل اثربخش آنها در عرصه فرهنگ و هنربهره برده نمی شود.
در عرصه فرهنگ و هنر و موسیقی و دیگر زمینه ها همچون ورزش، چهره های شناخته شده و مورد پذیرش جامعه در کشورمان کم نیستند که قادرند با بهره گیری از توان و نفوذ کلام و عملشان کمک حال حوزه تخصصی خود باشند و در زمینه تعالی و رشد فرهنگ عمومی جامعه اثرگذار و مفید واقع شوند.
اما بی توجهی به آنها در انحای مختلف یا عزلت نشینشان کرده، یا مهاجر می شوند و پیکرشان به ایران باز می گردد، یا مورد بی مهری و اتهامات مختلف قرار می گیرند و یا مجبور به تغییر مسیری می شوند که به نفع خودشان و ملت و کشور نیست. تمام این عوارض به سبب بی توجهی و نگرش غیر کارشناسی و تخصصی به حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و ورزش و ارتباط با چهره های ملی است. باید از این پتانسیل ها در زمان حیاتشان استفاده کرد و برای قوام فرهنگ عمومی از قدرت و توانایی آنها بهره برد.