نیمکت سه امتیازی پرسپولیس و سپاهان در آسیا

به جامانده از دیدارهای اخیر؛

سرمربیان پرسپولیس و سپاهان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا هر زمان اراده کردند تاکتیک خود را با توجه به نفرات حاضر بر روی نیمکت تغییر دادند و اینگونه هر یک به سه امتیاز ارزشمند دست یافتند.

نیمکت سه امتیازی پرسپولیس و سپاهان در آسیا

سرمربیان پرسپولیس و سپاهان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا هر زمان اراده کردند تاکتیک خود را با توجه به نفرات حاضر بر روی نیمکت تغییر دادند و اینگونه هر یک به سه امتیاز ارزشمند دست یافتند.
به گزارش مهر، رقابت‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در غرب آسیا در حالی به پایان رسید که پرسپولیس و سپاهان به پیروزی رسیدند اما نساجی مازندران تن به شکست داد.
تلاش تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر فصل جاری ایران در ACL۲۰۲۳ نیز متفاوت بوده است و در واقع ژوزه مورایس و یحیی گل محمدی در جایگاه سرمربیان سپاهان اصفهان و پرسپولیس نشان دهند برنامه‌ریزی متفاوتی برای این فصل از رقابت‌های قاره کهن در نظر گرفته‌اند.
شاید همین نوع نگاه حساسیت آنها را در نقل و انتقالات تابستانی به همراه داشت تا در جذب بازیکن دقت لازم را داشته و نقاط ضعف خود را پوشش دهند.نگاهی که نیمکت پرسپولیس و سپاهان اصفهان را در حد و اندازه بازیکنان اصلی نگاه داشت تا سرمربیان‌شان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ایده‌های فنی خود را با تعویض‌هایی که انجام دادند، پیاده کنند.
سرخپوشان پایتخت در نیمه اول بازی با استقلال تاجیکستان یک گل زدند اما درگیری بین کنعانی زادگان و رفیعی چاره‌ای جز تعویض آنها در بین دو نیمه نگذاشت. کادر فنی پرسپولیس برای اینکه جایگزین این دو بازیکن را انتخاب کند نه تنها سینا اسدبیگی را همراه با مهدی ترابی وارد زمین کرد بلکه چینش سایر بازیکنان را به طور کلی تغییر داد تا بازی کم نقصی را در نیمه دوم داشته باشند.
گل محمدی هر زمان اراده کرد تعویضی‌های خود را به کار گرفت تا در زمین تاجیک‌ها خطر آفرینی کنند و در نهایت به سه امتیاز بازی با استقلال تاجیکستان در ورزشگاه آزادی برسند.
ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان هم در جریان بازی با آلمالیق ازبکستان برای حفظ نتیجه تصمیم به تغییر تاکتیک گرفت تا ضعف‌های مشخص خط دفاعی را پوشش داده و سه امتیاز مهم را مقابل آلمالیق ازبکستان کسب کند.
ذخیره‌های پرسپولیس و سپاهان توانستند خیلی خوب جایگزین نفرات اصلی شوند و خواسته‌های کادر فنی را پیاده کنند اما سید مهدی رحمتی در نساجی شرایطی کاملاً متفاوت داشت. ذخیره‌های این تیم پس از ورود به زمین مسابقه با نوبهار ازبکستان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند که شاید اتمسفر ورزشگاه اختصاصی باشگاه ازبکستانی با حضور پر شور تماشاگران نیز در این موضوع بی تأثیر نبوده است.
شاید فرمول موفقیت یک تیم در فصل پرفشار فوتبالی، داشتن بازیکنان قابل اعتماد روی نیمکت تیم است که به طور واضح برای پرسپولیس و سپاهان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد اما نساجی شرایطی کاملاً متفاوت در این هفته داشت و به همین دلیل حالا کمترین شانس برای صعود از مرحله گروهی را با توجه به فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا دارد.