رضایتمندی ۸۰ درصدی از کیفیت لوازم خانگی ایرانی

وزارت صمت، میزان رضایت مردم از کیفیت لوازم خانگی ایرانی را در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸۰ درصد، اعلام کرد.

وزارت صمت، میزان رضایت مردم از کیفیت لوازم خانگی ایرانی را در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸۰ درصد، اعلام کرد.
بر اساس پژوهش مرکز آمار ایران نیز میزان رضایت مردم از تولیدات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰، ۶۸ درصد بوده است که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ درصد رسیده است.
براین اساس به سراغ برخی از خریداران لوازم خانگی ایرانی رفتیم و دلایل این رضایتمندی را جویا شدیم.
 آنطور که خریداران می‌گویند، خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال آن‌ها از لوازم خانگی ایرانی است. همچنین کیفیت محصول مورد دیگری بود که به گفته این افراد در مقایسه با گذشته ارتقا داشته است.
 گواه این افزایش کیفیت، افزایش میزان صادرات لوازم خانگی ایرانی به سایر کشورهاست؛ به گفته آقای شهرستانی نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی، هم اکنون تولیدات ایرانی در صنعت لوازم خانگی به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و همسایگان شمالی ایران صادر می‌شود.
 یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: محصولات خود را علاوه بر کشور‌های همسایه ایران، حتی به کشور‌های اروپایی هم صادر می‌کند.
 به گفته تولیدکنندگان لوازم خانگی، این میزان افزایش صادرات با نوآوری‌ها و تولید محصولات روز دنیا محقق شده است. یکی از
تولید کنندگان لوازم خانگی اکنون توانسته یک آبگرمکن مخزن دار برقی هوشمند را طراحی کند که توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شود؛ و این امکان، بر اساس متوسط میزان مصرف ۱۴ روز، آب را برای استفاده گرم می‌کند.
 همچنین یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی با استفاده از هوش مصنوعی به دانش تولید بخاری هوشمند دست یافته است که قابلیت کنترل از راه دور با تلفن همراه را دارد.
 محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم می‌گوید: برنامه افزایش کیفیت، مطابق با انتظارات مردم ادامه دارد.
وی افزود: هم اکنون رقابت میان تولیدکنندگان بیشتر از حوزه محصول به سمت خدمات پس از فروش سوق یافته است طوری که اکنون تولیدکنندگان ایرانی، مدت زمان ضمانت محصول خود را از ۱۸ ماه به  ۲۴ ماه تا ۶۰ ماه افزایش داده اند.
*گزارش از فائزه شعبانی اصل خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما