طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان به کجا رسید؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از۱۴۶ هزار متقاضی در اصفهان شرایط طرح نهضت ملی مسکن را دارند.

طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان به کجا رسید؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از۱۴۶ هزار متقاضی در اصفهان شرایط طرح نهضت ملی مسکن را دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل  راه شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۴۶ هزار نفر برای طرح اقدام ملی ثبت نام کردند که با پالایش‌های انجام شده بیش از ۱۴۶ هزار نفر دارای شرایط فعال شناخته شدند.
علیرضا قاری قرآن افزود: از این تعداد بیش از ۸۰ هزار متقاضی شرایط شهر‌های بالا و زیر  ۱۰۰ هزار نفر بوده و مابقی (بیش از ۶۵ هزار نفر) مربوط به شهر‌های جدید استان شامل بهارستان، مجلسی وفولادشهر است.
او ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن دارای پروانه ساختمانی است و تا کنون فونداسیون ۱۳ هزار واحد به پایان رسیده است.
قاری قرآن در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی اضافه کرد: بنا بر گزارشاتی که در یک صد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان ارائه شد برای بیش از  ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد قرارداد تسهیلات در بانک منعقد شده است.
او بیان کرد: مبلغ قرارداد منعقد شده در مجموع برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و خودمالکی بیش از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان افزود: از این میزان قرارداد منعقد شده، برای بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد خودمالکی منعقد شده و تا کنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان واریز شده است.
آنطور که قاری قرآن گفته:جلسه‌ای با حضور مدیران شعب بانک‌ها برگزار و هماهنگی برای تخصیص مناسب تسهیلات انجام می‌شود.