تأمین و تدارک انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت‏های استان همدان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت:در سال جاری بر اساس سهمیه ۱۲۰ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شد، ۹۴ هزار و ۴۰۰ تن ازته، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه و ۶۱۰۰ تن فسفاته می باشد .

همدان- محبوبه یادگاری
بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت:در سال جاری بر اساس سهمیه 120 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شد، 94 هزار و 400 تن ازته، 20 هزار و 300 تن پتاسه و 6100 تن فسفاته می باشد .
وی گفت از مقدار سهمیه استان، تا 15 آبان ماه، مقدار 63 هزار و 450 تن ازته، 9 هزار و 370 تن فسفاته و چهار هزار و 530 تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.
ایشان با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی (ره)و بندرعباس گفت:عملیات توزیع از پتروشیمی ها و مبادی به مقصد استان همدان بصورت شبانه روزی از طریق ناوگان حمل و نقل انجام می گیرد تا کود مورد نیاز کشت های استان به موقع تأمین گردد .  
وی افزود بر اساس سیاست های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت‏های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درصورتی که استانداردهای لازم را کسب نمایند، از طریق کارگزاران و عاملین فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می‏گیرد که از ابتدای سال‎جاری تاکنون مقدار 2600 تن شامل 1600 تن فسفاته، 800 تن پتاسه و 200 تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.
الیاسی افزود این کودها طبق سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و براساس سامانه پهنه بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل و نقل و پایش توزیع می‏گردد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان گفت:این شرکت آمادگی کامل دارد تمامی برنامه کودی استان در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد و از کشاورزان و باغداران عزیز درخواست کرد تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت نمایند.