سیب آذربایجان غربی صاحب برند می‌شود

استاندار آذربایجان غربی:

استاندار آذربایجان غربی گفت:درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت:درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید استاندار از نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع کشاورزی در ارومیه، اظهار کرد: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می‌شود.
شهبازی اضافه کرد: با حمایت استاندار آذربایجان غربی و مشارکت بخش خصوصی در یک سال اخیر با راه‌اندازی واحدهای سورت و بسته‌بندی مکانیزه در سطح استان، سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود، در حال حاضر با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول باارزش صادراتی تبدیل و در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن محصول آماده صادرات به بازارهای هدف شده است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت:پیش از راه‌اندازی واحدهای سورت و بسته‌بندی مکانیزه، سیب درختی صادراتی استان
بعد از رسیدن به کشور مقصد دوباره بسته‌بندی و سورت می‌شد که از کیفیت محصول کاسته می‌شد که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.
معتمدیان خاطر نشان کرد: درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.
گفتنی است، از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و ۶۹۵ هزار تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.
پاکستان، هندوستان، لیبی، روسیه، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و اقلیم کردستان عراق از مقاصد صادراتی سیب آذربایجان غربی به شمار می‌روند.