گرفتاری مردم در جبران خسارت تصادفات

فروش بیمه های شخص ثالث و فعالیت دیگر شاخه های بیمه ای طی سال های اخیر رشد خوبی داشته است و افراد می توانند با مقایسه نرخ بیمه های مختلف نیاز خود را برطرف کنند. مسلماً این فضا زمینه رقابت را برای بیمه ها فراهم خواهد ساخت. اما نکته قابل تأمل افزایش سقف و کف این نرخ هاست که هرچقدر هم رقابتی شود مردم را با مشکل مواجه می سازد و با هدایت مردم به سمت اقساطی کردن بیمه نامه ها نرخ های بالاتری را نیز بر آنها تحمیل می کنند.

فروش بیمه های شخص ثالث و فعالیت دیگر شاخه های بیمه ای طی سال های اخیر رشد خوبی داشته است و افراد می توانند با مقایسه نرخ بیمه های مختلف نیاز خود را برطرف کنند. مسلماً این فضا زمینه رقابت را برای بیمه ها فراهم خواهد ساخت. اما نکته قابل تأمل افزایش سقف و کف این نرخ هاست که هرچقدر هم رقابتی شود مردم را با مشکل مواجه می سازد و با هدایت مردم به سمت اقساطی کردن بیمه نامه ها نرخ های بالاتری را نیز بر آنها تحمیل می کنند.
اساساً بیمه باید تأمین کننده نیاز و جبران خسارات احتمالی باشد، نه اینکه خود به عنوان یک سدمالی برای رفع امور و اجرای قوانین به صورت حداقلی تلقی گردد. امروز کمترین نرخ بیمه نامه با احتساب تخفیفات برای خودروهای داخلی  حدودا بین 5 تا 10 میلیون می باشد که متأسفانه به سبب افزایش هزینه ها و نرخ ها در این حوزه اغلب مردم از سرناچاری به سمت خرید بیمه نامه ها با حداقل جبران خسارت روی آورده اند و در نهایت با هرگونه اتفاق و حادثه ای بیمه نمی تواند خسارت پیش آمده را پوشش دهد و افراد درگیر بدهی ها و پرونده های قضایی و حتی زندان می گردند.
این افزایش نرخ ها به صورت ماهانه درحال افزایش هستند و نرخ بیمه های مشابه در چندماه پیش با امروز چند میلیون اختلاف قیمت دارند. این وضعیت به گونه ای درحال رقم خوردن است که صرفاً قوانین دست و پاگیر نشوند اما درحقیقت مردم از چاله ای به چاهی عمیق تر می افتند.