واردات موبایل در اختیار وزارت صمت

بانک مرکزی اعلام کرد واردات موبایل در اختیار وزارت صمت بوده و باید با هماهنگی نهادهای مسئول انجام شود.

بانک مرکزی اعلام کرد واردات موبایل در اختیار وزارت صمت بوده و باید با هماهنگی نهادهای مسئول انجام شود.
به گزارش مهر، بانک مرکزی در نامه‌ای تصریح کرد:در فرایند واردات وزارت صمت با همکاری سازمان‌های ذی ربط باید نسبت به ارائه مجوز واردات کالا اقدام کند.
بانک مرکزی صرفاً بر اساس ثبت سفارش‌های انجام شده و به درخواست بانک‌های عامل توسط وزارت صمت انجام خواهد شد.
در این مکاتبه بر اساس نامه قبلی رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات و تخصیص ارز انواع گوشی‌های هوشمند تلفن همراه آمده است: در فرایند واردات ابتدا وزارتخانه صنعت معدن و تجارت با همکاری سازمانهای ذی ربط پس از بررسی‌های لازم و طی تشریفات مرتبط از جمله تشکیل پرونده دریافت پیش فاکتور پروفرما و کارت بازرگانی وارد کننده کنترل شناسایی و تطبیق مشخصات متقاضی احراز هویت با مدارک و مستندات مربوط ضمن لحاظ نیازهای کالایی کشور نسبت به ارائه مجوز واردات کالا (کد) ثبت سفارش ۸ رقمی اقدام می‌نمایند.
ثبت سفارش (۸) رقمی مشخصات واردات کالا و یا خدمات (عنوان و مقدار کالا مبلغ ارزی نام ارز کدهای تعرفه شرح تعرفه نام متقاضی و مشخصات کامل وارد کننده نحوه حمل و تحویل کالا و …) را تعیین می‌نماید.
پس از صدور ثبت سفارش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در سامانه جامع تجارت براساس گروه بندی‌ها و تعرفه‌های تعیین شده از سوی وزارت خانه‌های مربوط بانک مرکزی حسب درخواست بانک‌ها و با توجه به منابع ارزی در اختیار نسبت به تخصیص ارز برای ثبت سفارش مجوز ورود کالا اقدام می‌نماید.