مازندران بر مدار توسعه صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۱۸۰۰ محموله محصولات باغی امسال از مازندران صادر شد.

مازندران بر مدار توسعه صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۱۸۰۰ محموله محصولات باغی امسال از مازندران صادر شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‌‌سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید  ۷/۶ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در مازندران و سهم ۱۰ درصدی استان در اقتصاد ملی با امتیاز تولید ۱۴ محصول مهم و استراتژیک کشاورزی کشور گفت:امسال در بخش محصولات باغی نیز با افزایش میزان تولید ۱۸۳۳ محموله محصولات باغی مازندران در مسیر توسعه صادراتی قرار گرفت.
بابک مومنی، صادرات را پیشران پویایی انواع بازار محصولات کشاورزی دانست و افزود: این تعداد محموله باغی صادراتی مازندران، به لحاظ وزنی ۳۶ هزار و ۱۱۴ تن بوده است.
مومنی میزان تولید مرکبات در مازندران را با بیش از ۳ میلیون تن اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان تولید ۵۰ درصد تولید مرکبات کشور است که علاوه بر تامین نیاز داخل در صنایع تبدیلی و توسعه بازار مصرف نیز عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه از مجموع محموله محصولات باغی شامل نارنگی، پرتقال و کیوی، ۹۹۰ محموله نارنگی به میزان ۱۹ هزار و ۶۰ تن، ۶۰۰ محموله پرتقال با ۱۱ هزارو ۳۶۳ تن و ۲۴۳ محموله صادراتی کیوی با وزن ۵ هزارو ۶۹۲ تن به ۱۱ مقصد صادراتی ارسال شد، کشور‌های هدف صادراتی راکشور‌های حوزه اوراسیا، هند، قطر، امارات، عراق، عمان و افغانستان اعلام کرد و گفت: در صادرات به کشور‌های منطقه اوراسیا عمده بازار صادراتی کشور روسیه بود.
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران همچنین
با اشاره به افزایش حجم صادرات در مقایسه با پارسال افزود: صادرات نارنگی از مبادی استان، ۳ و نیم برابر افزایش یافت در آغاز راه فصل صادرات پرتقال، با حجم کل صادرات پارسال برابری داردو در کیوی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد به نسبت پارسال افزایش صادرات داشتیم.
مومنی همچنین گفت: امسال دو محموله محصولات کشاورزی از مسیر صادرات دریایی به روسیه ارسال شد.
وی هدفگذاری صادرات محصولات باغی استان را ۵۰۰ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم ۶۰ درصد این میزان را محقق کنیم.