آزمایشگاه مواد و متالورژی دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

با حضور استاندار هرمزگان؛

آزمایشگاه مواد و متالورژی دانشگاه هرمزگان با حمایت شرکت فولاد هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بندرعباس-شهین صادقی
آزمایشگاه مواد و متالورژی دانشگاه هرمزگان  با حمایت شرکت فولاد هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.
استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این آزمایشگاه گفت:مهارت آموزی پایه اصلی تامین نیروی انسانی مورد نیاز و مبنای توسعه پایدار است بر همین مبنا هم فولاد هرمزگان نیز در راستای آموزش مهارت‌های مختلف امکانات مورد نیاز آزمايشگاهی در سطح استان را تامین کرده است.
مهدی دوستی افزود: همچنین هنرستان جوار فولاد نیز وجود دارد که دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در این هنرستان تحصیل می‌کنند و با دریافت آموزش‌های لازم در آینده می‌توانند جذب این صنعت شوند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه داریم با همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت فولاد بتوانیم دانشکده متالورژی در آینده ایجاد شود، گفت: به دنبال احداث دانشگاه تخصصی فولاد هستیم و مذاکراتی با وزیر علوم انجام شده و امیدواریم این کار در آینده به نتیجه برسد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: امروز هم با همکاری شرکت فولاد هرمزگان تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه تامین شد و در گام‌های بعدی امیدواریم یک آزمایشگاه برای آزمایشات مورد نیاز کالاهای صادراتی و وارداتی و صنعت استان نیز این شرکت ایجاد کند.
گفتنی است، آزمایشگاه متالورژی دانشگاه هرمزگان با 6 دستگاه پیشرفته که از سوی شرکت فولاد هرمزگان خریداری شده بود، تجهیز شد، قرار است در فازهای بعدی نیز سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این آزمایشگاه تامین و در اختیار دانشگاه قرار گیرد.