وضعیت مطلوب ایران در زمینه ثبت اختراع و تجاری‌سازی محصولات

رئیس فرهنگستان علوم :

رئیس فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر در زمینه ثبت اختراع، تجاری‌سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر در زمینه ثبت اختراع، تجاری‌سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم در جشنواره حرکت گفت: دانشگاه ها از نظر امکانات، تعداد محققان و دانشجویان محدود بوده اما امروز در زمینه ثبت اختراع، تجاری سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم. معتقدم که انجمن های علمی یک جریان نخبه علمی و با نشاط جوانی را دارا هستند.
وی بیان کرد: یکی از وظایف درون سازمانی، تقویت انجمن های علمی است. یکی از راه های تربیت محقق، توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی است.
مخبر دزفولی ادامه داد: انجمن علمی که با جامعه خودش ارتباط بر قرار نکند درک درستی از مسائل جامعه خود پیدا نخواهد کرد و نیازهای کشور را متوجه نخواهد شد. در جریان علم کار تحقیقاتی با کار جمعی نهادینه نشده و کار تیمی تبدیل به یک فرهنگ نشده است.
وی تاکید: جریان علم در دنیای امروز بسیار گسترده شده و شاخه‌های متنوعی از علوم در حال شکل‌گیری است.
رئیس فرهنگستان علوم با بیان اینکه حضور ایران در عرصه جهانی علم به روش های مختلف شکل‌ می‌گیرد، گفت:حضور در مستندات علمی و فعالیت در حوزه‌های علمی جزو حضور ایران در عرصه‌های علمی به حساب می‌آید. دانشمندان ایرانی در میان افراد پراستناد قرار دارند.
رئیس فرهنگستان علوم افزود: ۷هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند.تعداد قابل توجهی از انجمن ‌های علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و آزاد فعالیت می‌کنند.
مخبر‌ دزفولی گفت: وظایف انجمن‌های علمی به دو دسته درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم می‌شود.وظایف درون‌سازمانی شامل تسهیل و جلوگیری از سختگیری برای ورود افراد می‌شود و وظیفه برون‌سازمانی هم شامل ارتباط با جامعه می‌شود.