معادلات انرژي

۰

 


اتمام نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز
نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری به طول ۲۳۱ کیلومتر با تلاش کارکنان منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به پایان رسید.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو، سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت: برای بررسی سلامت خط لوله هفتم سراسری و مشخص کردن عیوب خط، پیگرانی هوشمند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از اواخر سال گذشته، آغاز و بعد از حدود یک ماه، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ با موفقیت پایان یافت.
وی با بیان اینکه این عملیات شامل پنج مرحله پیگرانی بوده که در هر مرحله برخی موارد مربوط به وضع خط لوله مشخص می‌شود، افزود: پس از بررسی نتایج پیگ هوشمند، برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به مصارف خانگی و صنعتی، تعریف و اجرا خواهد شد.
سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافته و مخاطرات و مشکلاتی را به‌وجود آورده است، کارکنان واحدهای عملیاتی این منطقه ضمن رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با تکیه بر همت و تلاش و ایثار و از خودگذشتگی و در جهت خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این عملیات را با موفقیت به پایان رساندند.
عربلو در پایان از زحمات کارکنان واحدهای مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سرخون، امور بازرسی فنی، دیسپچینگ، شیرهای خودکار، امور اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل، خدمات اجتماعی و رفاهی تقدیر کرد.
حدود ۸۰۰ کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری در محدوده منطقه ۶ عملیات انتقال گاز قرار دارد که از عسلویه آغاز می‌شود و تا استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد. در این محدوده امسال برای دومین بار عملیات پیگرانی انجام شد.
 
استمرار بازدیدها از جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان در فروردین ۹۹
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ بازدید از ۱۳۰ جایگاه عرضه سوخت این منطقه در فروردین‌ماه خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی‌منش در این باره گفت: این بازدیدها توسط واحدهای خدمات مهندسی و مهندسی فرآورده‌ پیرامون نحوه عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی و هماهنگی با اداره استاندارد استان برای بازدید از مجاری عرضه منطقه و نصب برچسب استاندارد روی تلمبه مجاری عرضه انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیش از یک ‌هزار و ۵۰۰ بازدید از ۱۳۰ جایگاه عرضه سوخت و سی‌ان‌جی استان در فروردین‌ماه امسال انجام شده است، افزود: همکاری با مالکان مجاری عرضه منطقه، برگزاری نشست‌ها با شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان نفتکش و هماهنگی و همکاری با اداره‌های مرتبط با فعالیت‌های شرکت از جمله این اقدام‌هاست.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به شرایط موجود در سطح کشور درباره شیوع ویروس کرونا، از همکاری و تلاش مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت استان و کارکنان آنها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و تحقق حقوق شهروندی قدردانی کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی با اداره‌های مرتبط و علوم پزشکی استان نسبت به تأمین بخشی از اقلام مورد نیاز مجاری عرضه استان درباره پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام کرده‌ایم و همکاران منطقه نیز با تشکیل گروه‌های بازرسی شبانه‌روزی از مجاری عرضه منطقه بازدید کردند تا خللی در سوخت‌رسانی ایمن و پایدار، همراه با رعایت نکات بهداشتی رخ ندهد.
 
در خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی محقق شد؛
ارسال ۱۲ محموله نفتا از پالایشگاه آبادان به پتروشیمی شازند
رئیس مرکز انتقال نفت شازند گفت: سال ۹۸ با استفاده از بستر خطوط لوله انتقال مواد نفتی و از طریق مرکز انتقال نفت شازند، بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر نفتا به مخازن شرکت پتروشیمی شازند تحویل داده شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، محمد سلیمی‌پناه، رئیس مرکز انتقال نفت شازند در این باره گفت: سال ۹۸، در ۱۲ مرحله، ۱۱۰ میلیون لیتر نفتا از طریق خطوط لوله انتقال مواد نفتی، در مخازن پتروشیمی شازند رسید شده است.
وی افزود: این مقدار معادل ۳۵۰۰ تانکر نفتکش ۲۹ هزار لیتری است که قرار بود در جاده‌های کشور در مسیر جنوب به شمال تردد کنند.
رئیس مرکز انتقال نفت شازند تاکید کرد: انتقال نفتا از خطوط لوله منطقه مرکزی از پنج سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، با جدیت ادامه می‌یابد.
سلیمی‌پناه تصریح کرد: انتقال ایمن این حجم نفتا از جنوب کشور به شازند، ضمن کاهش تردد نفتکش‌ها و جلوگیری از مخاطره‌های احتمالی جاده‌ای، نقش مؤثری در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی ایفا خواهد کرد.