اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری در جهت تكمیل پروژه‌های عمرانی

دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قدس به ریاست سعید ششگل‌نژاد و با حضور اعضای شورا و شهردار در صحن پارلمان شهری برگزار شد.

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قدس به ریاست سعید ششگل‌نژاد و با حضور اعضای شورا و شهردار در صحن پارلمان شهری برگزار شد.
 در این جلسه ابتدا سیدمحمد یحیی‌زاده رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورا با اشاره به ظرفیت بالای شهرقدس در حوزه ورزش و قهرمان‌پروری گفت: ۱۴۰ نفر دارای مقام کشوری، ۱۶۰ نفر مقام استانی و ۶۵ نفر عضو تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی در شهرقدس وجود دارند که در مجموع ۴۰۰ مقام استانی و کشوری را کسب نموده‌اند. این ظرفیت بالا موجب شده مدیریت شهری نسبت به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در حوزه ورزش اقدام نماید که امیدواریم تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از تمامی این پروژه‌ها باشیم.
حسین اشرفی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نیز در نطق پیش از دستور خود با تقدیر از اجرای حجم قابل توجه آسفالت معابر در سال جاری، گفت: با این حال هنوز معابر فرعی سطح شهر نیازمند لکه گیری و بهسازی می‌باشد که امیدواریم با تلاش و جدیت نسبت به ساماندهی معابر فرعی اقدام لازم به عمل آید.تقویت سامانه ۱۳۷ جهت دریافت مطالبات و گزارشات مردمی، راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار، لزوم ارسال لایحه بودجه سال آینده شهرداری در موعد مقرر و قانونی و تعریف پروژه‌های بزرگ عمرانی در سطح شهر با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مباحث مطرح شده در سخنان اشرفی بود.
در ادامه روح انگیز یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی به نواقص پارک بانوان پرداخت و گفت:باید با ارتقای امکانات و تجهیزات رفاهی و تفریحی، جاذبه لازم را در این بوستان جهت استفاده بانوان محترم افزایش دهیم. همچنین راه‌اندازی میز خدمات الکترونیک و تکمیل سامانه شفافیت از جمله اقدامات دارای اولویت است که می‏بایست در راستای تکریم ارباب رجوع و شفاف‌سازی امور انجام گردد.
 در حال حاضر تمامی پروژه‌های عمرانی با پیشرفت خوبی فعال می‌باشند
 در ادامه جلسه، سعید شهلی شهردار قدس در پاسخ به سوالات نمایندگان مردم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری گفت:در حال حاضر تمامی پروژه‌های عمرانی با پیشرفت خوبی فعال می‌باشند، اما بخشی از این پروژه‌ها قابلیت افتتاح در سال جاری را ندارند که اميدواريم با تامین اعتبارات لازم و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شرایط افتتاح و بهره‌برداری ‌از این پروژه ها در سال آینده میسر شود.
درادامه مهندس سعید شهلی شهردار قدس با اشاره به عدم ایمنی مطلوب مجتمع تجاری قدس، اظهارداشت:تخریب و نوسازی این مجتمع نیازمند همکاری، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که طرح‌ این پروژه در دست تهیه و تدوین می‌باشد.
شهردار قدس افزود: مناقصه پروژه المان میدان آزادی در حال برگزاری بوده و در آینده نزدیک عمليات عمرانی آن اجرایی خواهد شد.طرح جهادی لکه‌گیری و بهسازی آسفالت معابر فرعی سطح شهر در حال انجام است و سامانه ۱۳۷ نیز با استفاده از ظرفیت و توان واحد امانی تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.
احداث بازار میوه و تره‌بار، آماده‌سازی زیرساخت‌های میز الکترونیک و بهره‌برداری از یک مدرسه در سال آینده از دیگر مواردی بود که شهردار قدس در حضور نمایندگان مردم مطرح نمود.
وی ادامه داد:ساماندهی بساط‌ گستران و لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه، فضاسازی جهت نصب عکس شهدا در مبادی ورودی شهر، پروژه متروی غرب استان، خرید ماشین‌آلات سنگین جهت انتقال زباله‌های شهری، اتصال بلوار شهدای اصناف به هفت‌جوی و اتصال بلوار سی‌متری به بزرگراه فتح از دیگر مباحث مهم مطرح شده در جلسه بود.
در پایان، لوایح ارسالی از سوی شهرداری، مورد تحلیل و تبادل نظر نمایندگان مردم جهت رای گیری و تصویب قرار گرفت.