یک میلیون و ۹۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه در معدن مس سونگون آذربایجان تعریف شده است

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان:

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از تعریف یک میلیون و ۹۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت:یک میلیون و ۱۰ هزار میلیارد ریال از این پروژه‌ها جاری و عملیاتی شده است.

تبریز-توفیقی
مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از تعریف یک میلیون و  ۹۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت:یک میلیون و ۱۰ هزار میلیارد ریال از این پروژه‌ها جاری و عملیاتی شده است.
«معبود عباس‌زاده » اظهار کرد:فازهای سوم و چهارم توسعه این مجتمع هرکدام با ظرفیت ۲۱ میلیون تن کنسانتره مس و فاز دوم افزایش تولید کاتد مس با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن از جمله این پروژه هاست.
وی ادامه داد:با توجه به ذخایر ۵.۱ میلیارد تنی مس سونگون و عنوان بزرگ ترین معدن مس در ایران و منطقه، این شرکت به کلاس جهانی نزدیک تر شده و بیش از یک چهارم کل ذخایر ۱۹ میلیارد تنی مس کشور در این منطقه است.
عباس‌زاده به افزایش میزان حفاری‌ها در این معدن اشاره کرد و گفت:احتمال افزایش ذخایر این معدن با توجه به افزایش حغاری‌ها بسیار بالاست اما متاسفانه وضعیت تولید با توجه به ظرفیت ذخایر مناسب نیست.
وی ادامه داد:با توجه به ذخایر مس در این معدن، بیش از ۲ میلیارد تن آن قابل معدن کاری است اما ظرفیت تولید ۳۴۲ هزار تن است که باید متناسب با ذخایر افزایش یابد.عباس‌زاده به برنامه‌های این شرکت برای افزایش تولید اشاره کرد و گفت تولید ۱.۶ میلیون کنسانتره مس و ۴۰۰ تن کاتد مس از برنامه های این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش است.
عباس زاده به الزام های زیست محیطی در اجرای طرح های معدنی اشاره کرد و گفت:تمامی پروژه هایی که در این شرکت تعریف و اجرا می‌شوند پیوست زیست محیطی دارند.وی به اجرای تصفیه خانه «پخیرچایی» در همین راستا اشاره کرد و افزود:به رغم اینکه این شرکت هیچ نقشی در آلودگی رود ارس ندارد اما ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری کرده است.