بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره چهار سنندج

استاندار کردستان در مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی سنندج ۴ با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بیکاری وتولید در استان حضور سرمایه‌گذاران بومی در صحنه است، افزود: برای ایجاد تولید و اشتغال نباید منتظر حضور سرمایه‌گذاران دیگرنقاط کشور باشیم.

سنندج -اسرین مقصودی
استاندار کردستان در مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی سنندج 4 با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بیکاری وتولید در استان حضور سرمایه‌گذاران بومی در صحنه است، افزود: برای ایجاد تولید و اشتغال نباید منتظر حضور سرمایه‌گذاران دیگرنقاط کشور باشیم.
بهمن مرادنیا در مراسم بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره چهار سنندج و کلنگ زنی ۱۵ طرح صنعتی در این شهرک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه جزو پروژه‌های بلاتکلیف در استان بود که با تلاش و همت شرکت شهرک‌های صنعتی و تعامل مدیران اجرایی استان مصوب و زمین آن آماده واگذاری به متقاضیان شد.  
وی اضافه کرد:۱۹ سال پروژه احداث شهرک صنعتی شماره چهار سنندج متوقف بود ولی از سال ۹۶ که عملیات اجرایی آن مجدد آغازشد نگران عدم تحقق وعده افتتاح این پروژه بودیم که با همت مسئولان  شاهد تحقق این وعده مهم هستیم.  
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ۴۰۰ مجموعه تولیدی و سه هزار شغل جدید در این شهرک صنعتی ایجاد می‌شود که کمک زیادی به رفع مشکلات اشتغال و بوجود آمدن شور و اشتیاق در تولید است، یادآور شد: تا پایان امسال ۴۰ پروژه کلان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، درمانی،ورزشی و راهسازی این استان با
پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار کردستان تاکید کرد: از جمله این
پروژه ها خط راه آهن سنندج - همدان - تهران، فرودگاه سقز، جاده جدید سنندج - مریوان است که با افتتاح آنها در شاخص توسعه زیرساخت به میانگین کشوری خواهیم رسید.  
مرادنیا گفت: پروژه‌های بیمارستان سقز و سالن شش هزار نفری گولان سنندج نیز در یک ماه آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهند شد.
احمد خسروی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در این مراسم  با اشاره به اینکه این شهرک در مساحت ۲۹۰ هکتاراحداث شده است، افزود: از سال ۸۱ تملک اراضی در این شهرک شروع شد و سال ۸۴ عملیات اجرایی فاز یک آن آغاز شد ولی بعد ازمدتی متوقف شد.
وی با بیان اینکه اواخر سال ۹۶ با تاکیدات استاندار کردستان بار دیگر عملیات اجرایی این پروژه از
سر گرفته شد، اضافه کرد: اینک شهرک صنعتی شماره چهار آماده استقرار واحدهای تولیدی است و با اجرای کامل آن برای سه هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
 ایجاد ۴۰۱ کارخانه و ۱۲۶ واحد بزرگ در شهرک صنعتی شماره چهار
خسروی با بیان اینکه امکان ایجاد ۴۰۱ کارخانه و ۱۲۶ واحد بزرگ در این شهرک فراهم است، یادآور شد: از سال ۹۷ واگذاری اراضی در این شهرک شروع شد و ۱۳۰ قطعه به سرمایه گذاران واگذار شده که از این تعداد ۳۸ قطعه بزرگ و مابقی به صورت کارگاهی است.  
وی تاکید کرد: در حال حاضر مراحل اولیه احداث ۱۶ واحد انجام شده که برای احداث آنها ۳۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود و۲۹۸ نفر هم در این واحدها مشغول بکار خواهند
 شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: پروژه های عمرانی انجام شده در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج شامل اجرای شبکه داخلی برق ۲۰ کیلو‌ولت، شبکه توزیع آب، جمع‌آوری
فاضلاب و حفاری چاه جدید، اجرای خیابان‌کشی و محوطه سازی،اجرای پست برق فوق توزیع، شبکه مخابرات و گاز است که ۱۶۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال هزینه داشته است.