بازدید نماينده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد، از اداره استاندارد

نماينده مردم شريف شهرستان‌هاي بهاباد،بافق،مهریز،خاتم وابرکوه در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي، ازمجموعه اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کرد.


يزد-اکبر خیرخواه
نماينده مردم شريف شهرستان‌هاي بهاباد،بافق،مهریز،خاتم وابرکوه در دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي، ازمجموعه اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ، محمد رضا صباغیان بافقی ضمن حضور در اداره کل، با شورای معاونین تشکیل جلسه داد.
وی دراین نشست تخصصی گفت:اداره كل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه خطیرش در جامعه، بايد در ابعاد وسیع‌تری به آحاد مردم معرفی شود تا بتواند با قوت بیشتری ادامه کار دهد.
صباغیان ادامه داد:با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد ،سطح اطلاعات و آگاهی‌های مردم از استاندارد بالا رفته و گرایش تمامی افراد جامعه به سمت خرید کالاهای با کیفیت و استاندارد بیشتر می‌شود.
این نماینده مجلس افزود:به عنوان خادم ملت در مجلس
شورای اسلامی، از تمامی رسانه‌ها اعم از چاپی،دیداری،شنیداری و حتی مجازی درخواست دارم تا استاندارد یزد را در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد یاری‌گر باشند تا دیگر در هیچ کجای از این استان پهناور، شاهد بی خبری مردم از مفاهیم استاندارد نباشیم.
وکیل مردم درمجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:با توجه به واگذاري امور به بخش خصوصي و خروج دستگاه‌هاي اجرايي از تصدي‌گري ، شرکت‌های بازرسی نمونه‌برداری و آزمايشگاه‌هاي همكار اداره كل بايد از سلامت كاري قابل قبولي برخوردار باشند تا بازوان پرتواني براي استاندارد استان و كشور به حساب آیند ضمن این که از این منظر ، استاندارد استان می‌بایست پایش‌ها و نظارت‌های دوره ای خود را نیز محفوظ دارد .
مدير كل استاندارد استان یزد نیز در این نشست ضمن معرفي اداره متبوع خویش، در تشریح شرح وظایف سازمان ملی استاندارد ایران براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت:تایید صلاحیت،اندازه شناسی(اوزان و مقیاس ها)،ارزیابی انطباق و استانداردسازی محورهای اصلی کار است و امسال که توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است ضروری می‌باشد،توسط دیگر نهادها بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جايگاه استاندارد در جامعه نگاه شود، چرا که استاندارد عامل مهمی در پیشبرد صنعت و خدمات است.
محمدرضا زارع بنادکوکی در ادامه افزود:در تمامی نوبت‌های کاری واحدهای تولیدی زیر نظر این اداره کل ،افرادی تحت عنوان مسئول ومدیرکنترل کیفیت مشغول به کار هستند که به منظور اشتغال در این پست باید از استاندارد یزد ضمن شرکت در آزمون مربوطه تاییدیه اشتغال به کار دریافت دارند،منتهی به نظر می‌رسد که اگر آن‌ها به عنوان نمایندگان تشکل‌های تخصصی مردم نهاد، در واحدهای تولیدی حضور داشته باشند، بهتر میتوانند نظارت‌ها و رسالت‌های قانونی خود را در حوزه کنترل کیفیت به انجام برسانند.