مدارس غیردولتی رتبه بندی می‌شوند

مدارس غیردولتی رتبه بندی و بر اساس آن شهریه از اولیاء دانش آموزان دریافت می‌شود.

مدارس غیردولتی رتبه بندی و بر اساس آن شهریه از اولیاء دانش آموزان دریافت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان این مطلب گفت: نظام رتبه بندی تاثیر بسزایی در تعیین شهریه مدارس غیر دولتی خواهد داشت که از سال تحصیلی آینده شهریه‌ها مدارس براساس این رتبه بندی از اولیا دانش آموزان دریافت خواهد شد.به گفته محمودزاده، براساس این طرح مدارس غیر دولتی متناسب با موضوعاتی از جمله فضا، امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی از یک تا ۵ رتبه بندی خواهند شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: با اجرای رتبه بندی مدارس غیر دولتی با توجه به شاخص‌های که آموزش و پرورش دارد مثل بحث مرجعیت علمی که آموزش و پرورش دارد و رویکرد‌های تربیتی و کارکرد‌های که دنبالش هستیم مدارس غیردولتی شاخص مند، نظام‌مند و هدف دار خواهند شد.محمود زاده گفت:رتبه بندی مدارس غیر دولتی بر اساس شاخص‌های سند تحول بنیادین موجب ارتقاء جایگاه این مدارس می‌شود. به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، رتبه بندی مدارس غیردولتی موجب خواهد شد تا دریافت شهریه نظام‌مند و معقول شود بطوریکه در سراسر کشور مدارسی که رتبه بندی آن مشخص می‌شود دامنه شهریه آن نیز از یک حداقل تا حداکثر تعیین خواهد شد.
وی گفت:در طرح رتبه بندی مدارس غیر دولتی اگر جهت گیری‌ها و شاخص‌های خوب تنظیم شود، به کیفیت آموزش و پرورش هم کمک خواهد کرد. محمود زاده اضافه کرد:پس از مشخص شدن رتبه بندی مدارس غیر دولتی در سامانه‌های آموزش و پرورش اعلام خواهد شد و یا اینکه مدارس در تابلو‌های اعلانات نیز اعلام خواهند کرد.رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت:ساز و کار‌های رتبه بندی مدارس غیر دولتی در شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
محمود زاده گفت:از سال تحصیلی آینده شهریه مدارس غیر دولتی  بر اساس طرح رتبه بندی این مدارس از اولیاء دانش آموزان دریافت خواهد شد.