فردا؛ برگزاري آزمون کاردانی نظام جدید دوره های فنی و حرفه‌ای

آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته صبح فردا جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می‌شود.


آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته صبح فردا جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته با آزمون و در ۱۶ رشته صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع دیپلم) صورت می‌گیرد و نیازی به شرکت در آزمون نیست.
در جلسه آزمون به کلیه داوطلبان یک بسته حاوی دفترچه سوال و پاسخنامه شخصی سازی شده داده خواهد شد. برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد. اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ ها غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
دفترچه آزمون شامل سوالات دروس عمومی، پایه و تخصصی در مجموع ۱۶۰ سئوال و داوطلبان باید در مدت ۲۱۰ دقیقه به سئوالات پاسخ دهند.
سئوالات اقلیت های دینی و داوطلبانی که زبان خارجی آنها غیرانگلیسی (فرانسه و آلمانی) است به صورت جداگانه در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.
این دسته از داوطلبانی برحسب مورد باید به جای پاسخگویی به
سؤال های فرهنگ و معارف اسلامی و یا زبان انگلیسی مندرج در دفترچه آزمون به سئوال های مربوط به معارف غیراسلام و زبان خارجی غیر انگلیسی انتخابی که در کارت شرکت در آزمون قید شده، پاسخ دهند.
چنانچه داوطلبان در رابطه با عکس، جنس، دین، زبان خارجی امتحانی و یا نوع معلولیت مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی مغایرتی مشاهده می کنند، لازم است برای پیگیری موضوع امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ براساس اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به باجه رفع نقص سازمان سنجش در حوزه ذیربط مراجعه کنند.
داوطلبان در صورت مشاهد مغایرت در سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
به داوطلبان سال آخر شاخه های فنی حرفه ای، کاردانش و
نظام جدید ۳-۳-۶ که تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه خود نمی‌شوند توصیه می‌شود که نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که فقط در مهرماه پذیرش دارند از طریق سایت سازمان، قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
در غیر اینصورت چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان این رشته ها قرار گیرند، از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.