سنگفرش صفه شمالی مقبره الشعرا بهسازی می‌شود

در راستای مرمت سنگ‌های معیوب سال‏ های گذشته؛

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از مرمت و ساماندهی سنگفرش های معیوب ناشی از سال های گذشته صفه شمالی مقبره الشعرا خبر داد.

تبریز-توفیقی
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از مرمت و ساماندهی سنگفرش های معیوب ناشی از سال های گذشته صفه شمالی مقبره الشعرا خبر داد.
سامان احمدزاده با بیان این مطلب اظهار کرد:متاسفانه طی سال‏های گذشته به دلیل عدم توجه لازم در استفاده از مصالح با کیفیت، شاهد شکسته شدن برخی از قسمت‏های سنگفرش قسمت صفه شمالی مقبره الشعرا هستیم.
احمدزاده ضمن قدردانی از رسانه های محلی در خصوص توجه به مسائل شهری، تصریح کرد:پروژه مقبره الشعرا به عنوان یکی از مهمترین بسترهای فرهنگی و گردشگری تبریز از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری همواره با فاز بندی و برنامه ریزی پیگیری می‏شود.
وی افزود: سال ۱۳۹۸ برای سنگفرش صفه شمالی این مجموعه از سنگ‏های بی کیفیتی استفاده شده بود که امروز شاهد آسیب و خرابی در این نقطه هستیم.به دنبال این موضوع طبق بازدید صورت گرفته از این محل مقرر شد سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری تبریز نسبت به مرمت و بازسازی این سنگفرش های اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز یادآور شد: مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره الشعرا مدفن استاد شهریار و بیش از ۴۰۰ عارف و شاعر نامی بزرگ، در ابعاد مختلف در حال بهسازی و آماده سازی است.