اگر ناقل یا مبتلا به کووید۱۹ هستیم؛ واکسن آنفوآنزا تزریق کنیم؟

شیوع گسترده و ماندگاری کروناویروس، پزشکان، کارشناسان و مسئولان بهداشتی کشورها را نسبت به وضعیت این بیماری در پائیز و زمستان، نگران کرده است؛ چرا که در این دو فصل اغلب مردم به‌طور عادی و روتین، به انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند، و در چنین شرایطی کروناویروس هم مزید بر علت نگرانی‌ها شده است. اغلب مردم می‌پرسند اگر ناقل یا مشکوک به کووید۱۹ باشند می‌توانند واکسن آنفلوآنزار تزریق کنند یا نه. پاسخ به این پرسش، منفی است؛ نه! اگر فردی مشکوک به کروناست یا جواب تست او مثبت شده است، بدون توجه به شدت علایم کرونا در او، باید تزریق واکسن را به تعویق بیندازد و تا انتهای مدت زمان توصیه شده در قرنطینه بماند.

اگر ناقل یا مبتلا به کووید۱۹ هستیم؛ واکسن آنفوآنزا تزریق کنیم؟



شیوع گسترده و ماندگاری کروناویروس، پزشکان، کارشناسان و مسئولان بهداشتی کشورها را نسبت به وضعیت این بیماری در پائیز و زمستان، نگران کرده است؛ چرا که در این دو فصل اغلب مردم به‌طور عادی و روتین، به انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند، و در چنین شرایطی کروناویروس هم مزید بر علت نگرانی‌ها شده است. اغلب مردم می‌پرسند اگر ناقل یا مشکوک به کووید19 باشند می‌توانند واکسن آنفلوآنزار تزریق کنند یا نه. پاسخ به این پرسش، منفی است؛ نه! اگر فردی مشکوک به کروناست یا جواب تست او مثبت شده است، بدون توجه به شدت علایم کرونا در او، باید تزریق واکسن را به تعویق بیندازد و تا انتهای مدت زمان توصیه شده در قرنطینه بماند.
سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به‌عنوان یکی از مراکز به روز و معتبر( CDC)  معتقد است:«کادر درمان: (شامل پزشکان، پرستاران، دیگر افراد شاغل در مراکز درمانی و داروخانه‌ها) و افرادی که در بخش‌های مراقبتی مانند خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از معلولان کار می‌کنند.افرادی که جزو گروه‌های پرخطر در ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند: افراد بالای 65 سال، ساکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی و تمام افراد از هر گروه سنی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند.افرادی که بیشتر در معرض عوارض آنفلوآنزای شدید قرار دارند: شامل نوزادان (بالای شش ماه) و خردسالان، کودکان دارای مشکلات مغزی- عصبی زنان باردار، افراد بالای 65 سال و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بهتر است که واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، زیرا این گروه همزمان جزو گروه‌های پرخطر کرونا هم هستند. »
دریافت واکسن آنفلوآنزا نمی‌تواند از ما در برابر کرونا محافظت کند اما می‌تواند فواید مهم دیگری داشته باشد و به‌عنوان مثال از نیاز به بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از این بیماری را کاهش دهد. تزریق واکسن آنفلوآنزا نیازافراد به استفاده از خدمات درمانی را کاهش داده و این باعث می‌شود مراکز درمانی تحت فشار کمتری قرار بگیرند. و این مسئله برای بیماران مبتلا به کووید 19 که در بیمارستان‌ها بستری هستند، امری حیاتی است.