۱۰ تا ۳۰ درصد افراد در کشور به درد مزمن مبتلا هستند

در پنجمین کنگره بین المللی اینترنشنال درد بیان شد؛

رییس انجمن درد ایران گفت: بیشترین علت مراجعه‌ها و دردهای شایع، کمردرد و درد ستون فقرات است بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع‌ترین دردها هستند.

۱۰ تا ۳۰ درصد افراد در کشور به درد مزمن مبتلا هستند

رییس انجمن درد ایران گفت: بیشترین علت مراجعه‌ها و دردهای شایع، کمردرد و درد ستون فقرات است بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع‌ترین دردها هستند.
به گزارش آفرينش به نقل از انجمن بررسی و مطالعه درد ایران، مسعود هاشمی رییس انجمن درد ایران و رییس چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد که در روزهای 14 و 15 دی ماه در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: کنگره‌های درد در تمام دنیا جز پررونق ترین علم به روز و درمان مداخله‌ای است این رشته یک رشته کم تهاجمی در دنیا است و قبل از جراحی با روش‌های غیرتهاجی انجام می‌شود و چون جدید است نیاز به آموزش پیشرفته دارد.
هاشمی بیان کرد:رتبه ایران در دنیا در رشته درد رتبه خوبی است و کارهایی که ما در این سطح انجام می‌دهیم در بالاترین سطح قرار دارد.
رییس انجمن درد ایران گفت: درد شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی است و بیشترین دارو تجویز شده برای درمان آن مسکن ها هستند و بیشترین علت مراجعه‌ها و دردهای شایع کمردرد و درد ستون فقرات است بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع‌ترین دردها هستند.
هاشمی گفت: برخی اوقات دردهای خاص یا سندروم‌ها احتیاج به کارهای تشخیصی دارند لذا باید منشا درد پیدا تا به بیمار کمک شود. درست است که درد یک هشدار است اما در صورت درمان نشدن و عدم شناسایی و تشخیص، به بیماری مزمن تبدیل می‌شود.
در ادامه، ابراهیم گلمکانی دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد، اظهار کرد: رشته درد، رشته جوانی است که در کشور ما نیز پررنگ است و در طول دهه اخیر پیشرفت های خوبی اتفاق افتاده است همکاران زیادی در رشته فلوشیپ درد همکاری می‌کنند.
وی خبر داد: ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد در کشور به درد مزمن مبتلا هستند و انتظار داریم دانشگاه ها توجه ویژه‌ای بر روی دردها و توسعه این رشته داشته باشند.
در ادامه این رویداد، محمد حسین دلشاد دبیر اجرایی پنجمین کنگره اینترنشنال درد نیز اظهار داشت؛ در کنگره امسال آخرین دستاوردهای این رشته به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود چرا که این رشته در کشور ایران روبه پیشرفت است و اکنون حدود
 ۵ دانشگاه افراد فوق تخصص این رشته را آموزش می‌دهند .