نقدینگی و نرخ ارز باعث رشد قیمت مسکن شده است

اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: نقدینگی و ارز تلاطم ایجاد می کند و روی همه کالاها و خدمات اثر می گذارد و مسکن هم متاثر از آن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نقدینگی و ارز تلاطم ایجاد می کند و روی همه کالاها و خدمات اثر  می گذارد و مسکن هم متاثر از آن است.
به گزارش مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره وام ودیعه مسکن، گفت: در موضوع ودیعه مسکن با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد و پالایشی که صورت دادیم واجدین شرایط را به بانک‌ها معرفی کردیم و همه شعب بانک‌ها که در فهرست هستند دارای شناسه برای ورود و رمز عبور هستند تا بتوانند برای افراد واجد شرایط تشکیل پرونده بدهند و وام ودیعه را به آنها پرداخت کنند.
وی افزود: ۳۱۷ نفر وام خود را دریافت کرده اند و با توجه به برنامه ریزی که انجام شده و جلساتی که برگزار کرده ایم، پرداخت وام‌ها شتاب می‌گیرد و مردم می‌توانند وام‌های تخصیص یافته را به زودی دریافت کنند.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که از چه تعداد متقاضی، ۳۱۷ نفر وام را دریافت کرده اند؟ گفت: تعداد متقاضی از ۱۰۰ هزار متجاوز است. هفته گذشته، هفته شروع به کار بانک‌ها بود. با آقای همتی که صحبت کردم، او گفت که اگر مقداری حوصله کنید پرداخت وام‌ها شتاب می‌گیرد و روزانه به جمع گسترده‌تری وام پرداخت خواهد شد.
اسلامی ادامه داد: فعلاً هیچ مانعی نیست و هیچ ابهامی وجود ندارد و خواهش من این است که بانک‌ها به کار سرعت بدهند و شعب آنها بتوانند روزانه به تعداد بیشتری از متقاضیان وام بدهند تا مردم از انتظار خارج شوند.
وی همچنین درباره ساماندهی وضعیت مسکن و رشد روزافزون قیمت‌ها، گفت: شرایط اقتصادی کشور و تحریم و بحث ارز در رابطه با این موضوع مطرح است. نقدینگی و ارز، تلاطم ایجاد می‌کند و روی همه کالاها و خدمات اثر می‌گذارد و مسکن هم متاثر از آن است. در این زمینه گام‌های خوبی برداشته ایم در این راستا، اولاً تولید و عرضه مسکن را شتاب داده ایم، شما دیروز دیدید در گزارشی که وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب ارائه داد اعلام کردند که ۴۶ هزار واحد مسکونی آنها شروع شده است؛ یعنی از فهرست
 ۷۵ هزارتایی تا همین مدت کوتاهی که تفاهمنامه امضا کرده ایم ۴۶ هزار تا را فقط آموزش و پرورش شروع کرده است.