افتتاح ۳۰ هزار پروژه به ارزش ۱۶۰ همت در هفته دولت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از افتتاح ۳۰ هزار پروژه به ارزش ۱۶۰ همت در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۳۰ هزار پروژه به ارزش ۱۶۰ همت در هفته دولت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از افتتاح ۳۰ هزار پروژه به ارزش  ۱۶۰ همت در هفته دولت خبر داد.
به گزارش مهر، همایش دبیران شورای هماهنگی ترافیک استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی این حوزه برگزار شد.
در این نشست مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، بر برگزاری مستمر این جلسات تاکید کرد و افزود:در بحث شورای عالی ترافیک در کشور ابزارهای بسیار توانمندی داریم که متأسفانه از آنها به درستی استفاده نشده است، در هفته دولت امسال حدود ۳۰ هزار پروژه به ارزش ۱۶۰ همت افتتاح کردیم که خوشبختانه به رغم شرایط سخت کشور پروژه‌های عمرانی فعال هستند، در حوزه شهری هم شهرداران و دهیاران فعال هستند که البته شرایط موجود ترافیک شهری مطلوب نیست.
وی خطاب به دبیران شورای هماهنگی ترافیک استانداری‌های سراسر کشور گفت:نگاه متفاوت و گفتمان جدیدی را در بحث حمل و نقل باید شروع کنیم، حساس‌ترین و پر مأموریت ترین اشخاص در این عرصه شما هستید که می‌توانید بستر مناسب را برای تحول در سطح استان ایجاد کنید.
همچنین در این نشست سید مجتبی شفیعی مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بحث تحول در خدمات را مهمترین توقع وزیر کشور در حوزه حمل و نقل دانست و افزود: برخی شرایط متناسب با وظایف و نیازها در این حوزه و ساختار سازمانی متناسب با این حجم جا به جایی به صورت متمرکز وجود ندارد و این امر مستلزم بازتعریف جایگاه و اختیارات حوزه مدیریت ترافیک شهری در سطوح ملی و استانی است.وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل برون شهری یک ساختار سازمانی متمرکز قوی با اجزای تخصصی لازم تعریف شده است اما در حوزه حمل و نقل درون شهری چنین چیزی وجود ندارد، وی حرکت به سمت یک سازمان مدیریت حمل و نقل ترافیک شهری را برای تحول در خدمات این بخش ضروری دانست.
شفیعی با اشاره به سخنان رهبری در آبان ۱۴۰۰ در خصوص استفاده از راهکار علمی در حل مشکلات ترافیک شهری، بیان کرد: دولت و مدیریت شهری می‌تواند با بهبود شرایط در ترافیک شهری رضایتمندی و امید را به میزان زیادی در مردم ارتقا دهد
وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد خدمات مطلوب حمل و نقل، سریع الوصل ترین خدمت انبوهی است که می‌توان برای تغییر رضایتمندی عمومی اجتماع ارائه کرد.
دبیر شورای عالی ترافیک ادامه داد: موضوع ترافیک در تمامی عرصه‌های زندگی روزمره مردم تأثیرگذار است و عرصه‌های رفاهی، سلامت، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد:برای انجام این وظایف و تکالیف بر زمین مانده که در قوانین و مقررات تعیین شده است نیازمند یک سری تحول و اقدامات جدید در دبیرخانه شورای عالی و متناظر با آن در استانداری‌ها هستیم.