آخرین خبرها از باز شدن گره ترافیک تبریز

آذربایجان شرقی شهردار تبریز از رفع گره ترافیک شهر با باز شدن دو اتوبان شهید کسایی و پاسداران در تبریز خبر داد.

تبریز-توفیقی
آذربایجان شرقی شهردار تبریز از رفع گره ترافیک شهر با باز شدن دو اتوبان شهید کسایی و پاسداران در تبریز خبر داد.
یعقوب هوشیار ، در تشریح دلایل ترافیک سنگین این روزها در تبریز، اظهار کرد:یکی از رسالت‌های این دوره از شهرداری، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.مثلا پل ارتش یا فروزنده که سال‌های سال بلاتکلیف مانده بود و مردم گاه ۱.۵ ساعت در ترافیک این پروژه‌ها گرفتار می‌شدند، تا زمانی که این پروژه تمام نشده بود، ترافیک نیز پابرجا بود، پس ما تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که تمامی پروژه‌های نیمه تمام‌ را تکمیل کنیم تا ترافیک سطح شهر رفع شود.
وی در خصوص این‌که چرا پروژه‌های شهری ترافیک زا در تبریز همزمان آغاز شده و منجر به وضعیت ترافیک سنگین کنونی شده است، خاطرنشان کرد:برخی پروژه‌های سطح شهر، ضروری بوده و ما مجبور به انجام آن هستیم.البته قسمتی از این پروژه‌ها برعهده شهرداری و قسمتی دیگر نیز برعهده سایر ارگان‌ها است. مثلا پروژه اتوبان شهید کسایی در اصل برای شهرداری نبود و اداره راهداری باید آن را کار می‌کرد. در صورت‏جلسه سال قبل نیز قرار شد که راهداری تا آخر خردادماه امسال، پروژه این اتوبان را تمام کند تا پس از آن شهرداری بتواند پروژه‌ اتوبان پاسداران را کار کند زیرا می‌دانستیم که اجرای همزمان این دو پروژه در دو گلوگاه اصلی شهر که بخش بزرگی از ترافیک شهر به آن‌ها هدایت می‌شود، به معنای ترافیک سنگین شهر تبریز است.
وی افزود:تا شهریورماه امسال منتظر ماندیم، اما در نهایت خودمان وارد بحث آسفالت ریزی و نصب نیوجرسی در اتوبان شهید کسایی شدیم که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت.اگر ما ورود نمی‌کردیم، تکمیل این پروژه شاید بیش از یک سال طول می‌کشید.شخصا شاهد هستم که عوامل زحمتکش شهرداری به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته برای تکمیل این اتوبان تلاش کرده و ۱۶ کیلومتر نیوجرسی تولید و نصب کرده‌اند.