تخصیص ۶۰ درصدی بودجه به بخش جاری شهرداری جورقان در سال آینده

شهردار جورقان خبر داد؛

شهردار جورقان گفت:بودجه ای امسال شهرداری شهر جورقان ۱۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده است که اواسط ماه جاری ١١٠ درصد آن محقق شده است.

همدان-مجید ملکیان
شهردار جورقان گفت:بودجه ای امسال شهرداری شهر جورقان 15 میلیارد و 50 میلیون تومان بوده است که اواسط ماه جاری ١١٠ درصد آن محقق شده است.
داوود احمدی اظهارداشت:در بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری جورقان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز و بروزرسانی پروژه‌های موجود توجه شده و همچنین به بحث ارتقاء فرهنگی، ورزشی، آموزش شهروندی، خانواده محوری و ترویج سبک زندگی ایرانی –اسلامی توجه شده است.
وی با بیان اینکه از آنجایی که رویکرد و اولویت اول شورای شهرجورقان در طی سال گذشته پرداخت بدهی های شهرداری بوده است ابراز داشت:در سال گذشته بودجه شهرداری 70 درصد عمرانی و 30 درصد جاری تعیین شده بود و این رویه در سال جاری نیز ادامه داشت.
وی با اشاره به توسعه فضای سبز،  تصریح کرد:سرانه فضای سبز در شهر جورقان 10.5 مترمربع برای هر شهروند می باشد که در حال حاضر با وجود دو بوستان در شهرجورقان ،این عدد برای هر نفر یک متر مربع می‏باشد.
احمدی با بیان اینکه شهر جورقان دارای دو بوستان غدیر و مادر است، خاطرنشان کرد:با احداث بوستان فرهنگ نیز سرانه فضای سبز برای هر نفر به دو متر مربع افزایش پیدا می کند.به بیان دیگر شاخص توسعه فضای سبز امسال دوبرابر خواهد شد.شهردار جورقان نیز با اشاره به اصلاح سیما و منظر مغازه های جاده ورودی تهران گفت:در حال حاضر واحدهای فنی، خدمات شهری و اجرائیات و با همکاری اتاق اصناف استان همدان  با کسبه ها و مالکین در تعامل هستند و اصلاح تابلوهای سردر مغازه ها در حال اجراست.
وی با بیان اینکه طرح اصلاح هندسی ورودی جورقان به شرکت مشاور واگذار شده است، افزود:موانع سد معبر اصلاح شده و پیاده راه برای تسهیل در تردد عابرین بازگشایی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از وعده های که در سال جاری به شهروندان فهیم جورقان داده بودیم احداث 4 زمین چمن ورزشی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر 2 زمین چمن ورزشی تحویل شهروندان شده و دو مورد دیگر را نیز تحویل خواهیم داد.
شهردار جورقان با بیان اینکه پروژه‌هایی که در حال حاضر در جورقان انجام می‌شود، پیوست فرهنگی دارد، مطرح کرد: همچنین در شهرداری جورقان فرهنگ ایثار و شهادت با جدیت دنبال می‌شود.
 سال آتی ؛سال هویت بخشی به شهر جورقان
وی با تاکید بر این که نگذاشتیم به بهانه کار فرهنگی، طرح‌های عمرانی و به بهانه کار عمرانی، طرح‌های فرهنگی شهرداری به تعویق بیافتد یا از مرحله اجرا خارج شود، افزود:این موفقیت نشان می‌دهد شورای شهر و شهرداری جورقان در ارائه خدمت به شهروندان عزم جدی دارند و توانسته اند رضایت مردم را در همه بخش‌ها فراهم کنند.
وی سال آتی را سال هویت بخشی به شهر جورقان برشمرد و گفت:شهر جورقان در سال آتی یکی از متفاوت ترین دیوار نگاره های دنیا را تجربه خواهد کرد و زیباترین سال تاریخی خود را به لحاظ نورپردازی و ...در معرض نمایش قرار می‏دهد.
احمدی از تخصیص 60 درصدی بودجه سال آتی به بخش جاری خبرداد و افزود:این اتفاق یک بودجه‌ریزی بی‌نظیر در سطح شهر خواهد بود.
وی از رونمایی نشان شهر جورقان در سال آینده خبرداد و اظهار داشت:متاسفانه شهر جورقان با گذشت 20 سال از تاسیس شهرداری هیچ‏گونه نشان شهری نداشت که این نماد توسط هنرمند کشوری اردشیر محرابی طراحی و در سال آینده رونمایی می‏شود.
شهردار جورقان با بیان اینکه جدولگذاری منطقه آهوان و نیایش از جمله پروژه های شهری می‏باشد، ابراز کرد:همچنین کارهای مطالعاتی حمام شهر جورقان در دست بررسی و پس از نهایی شدن پروژه بازسازی و باز زنده داری و تبدیل به آب درمانی می‏شود.
وی با اشاره به اینکه شهر برنامه مدونی در ابعاد مختلف دارد، یادآور شد:احداث ساختمان شهرداری، آسفالت ریزی معابر اصلی و سنگ فرش کردن معابر بن بست نیز از جمله پروژه های عمرانی شهر جورقان محسوب می‏شود.