آسیب در کمین شهر زیرزمینی نوش‌آباد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کاشان مطرح کرد؛

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: دفع فاضلاب به کمک چاه‌های جذبی، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد را در معرض آسیب و تخریب قرار می‌دهد، بنابراین اجرای شبکه فاضلاب در نوش‌آباد ضروری است.

آسیب در کمین شهر زیرزمینی نوش‌آباد

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب  و فاضلاب کاشان گفت: دفع فاضلاب به کمک چاه‌های جذبی، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد را در معرض آسیب و تخریب قرار می‌دهد، بنابراین اجرای شبکه فاضلاب در نوش‌آباد ضروری است.
حمیدرضا کریم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، استفاده از پساب در بخش‌های مختلف مانند صنعت، فضای سبز و کاشت درختان غیرمثمر از دیگر مزیت‌های تأسیس فاضلاب برای منطقه نوش‌آباد است.
وی افزود: پروژه شبکه فاضلاب شهر نوش‌آباد که از مهرماه آغاز شده با اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۳۵ فقره سیفون، تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم این بخش از کار در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان، تصریح کرد:بافت زمین در شهر نوش‌آباد به شدت ریزشی است که از مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت پروژه به شمار می‌آید و با وجود رعایت همه استاندارهای ایمنی، تاکنون بارها موجب حادثه شده است که خوشبختانه، عوامل اجرایی آسیبی جدی ندیده‌اند.
کریم گفت:در بعضی از معابر به‌ویژه بافت تاریخی نوش‌آباد زمین بسیار سخت و دژ مانند است و این موضوعات سبب کندی اجرای پروژه و تحمیل هزینه‌های سنگین شده است.
وی تأکید کرد:تلاش ما این بود که تا پایان سال جاری، این پروژه به بهره‌برداری برسد، اما صدور مجوز حفاری و فرآیند دریافت اعتبارات باعث تأخیر در فاز عملیاتی پروژه شد و امیدواریم شهروندان نوش‌آباد تا پایان نیمه دوم سال آینده، شاهد بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی باشند.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان، خاطرنشان کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهری و استفاده از پساب آن یکی از راهکارهای مؤثر و به‌روز جهان برای بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب به عنوان یکی از ظرفیت‌های منابع غیرمتعارف آب است.