صدور بیش از ۲ هزار پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و۹۸۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی امسال در نقاط استان صادر شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و۹۸۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی امسال در نقاط استان صادر شد.
«علی جودکی» در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص عملکرد بخش صنایع این مجموعه در ۹ ماهه امسال، بیان کرد: در این مدت ۲۴۶ جواز در بخش صنایع استان مرکزی با ۲۸۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه مجوز، صادر که هشت و هزار و ۲۷۳ مجوز اشتغال برای این تعداد اعطا شده است.
وی ادامه داد: بیشترین جواز تاسیس بخش صنعت در اراک با بیشترین سرمایه‌گذاری و کمترین میزان مربوط به شهرستان‌های تفرش کمیجان و شازند است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: همچنین۲۷۴ پروانه بهره‌برداری امسال در استان صادر شد.
جودکی میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری استان مرکزی را ۸۶ هزار ۴۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال این پروانه‌ها ۱۷ هزار ۵۲۱ مجوز مورد برآورد می‌شود.وی افزود:البته اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری مربوط به بخش‌های ایجادی و طرح‌های توسعه است که باتوجه به طرح‌های توسعه بزرگ مانند آذرآب، آلومینیوم، پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ میزان اشتغال ایجادی در بخش صنعت حدود سه هزار نفر است.
وی خاطر نشان کرد:بیشترین میزان اشتغال صنعت در شهرستان ساوه و کمترین میزان مربوط به شهرستان خنداب است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد:در  ۹ ماه اخیر ۵۲۸ مجوز تمدید، ۱۴۴ مجوز اصلاح، هزار و ۸۷۰ جواز تاسیس صادر شده است.
بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.