۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری سوم خرداد ۱۴۰۳به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار تبریز :

یعقوب هوشیار شهردار تبریز گفت:بودجه را با ۴۵ همت به شورای بعدی تحویل خواهیم داد.

۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری سوم خرداد ۱۴۰۳به بهره‌برداری می‌رسد

تبریز-توفیقی
یعقوب هوشیار شهردار تبریز گفت:بودجه را با  ۴۵ همت به شورای بعدی تحویل خواهیم داد.
وی همچنین گفت: آغاز بکار صندوق ذخیره سرمایه گذاری از سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه سرمایه گذاری است.
هوشیار با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ همت طرح های سرمایه گذاری شهری نهایی شده است افزود:  ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه گذاری نیز سوم خرداد سال ۱۴۰۳ در تبریز افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده به نسبت جمعیت در رتبه اول و در صدور پروانه ساخت رتبه دوم کشور را داریم و بیش از پنج هزار پروانه صادر شده است.
شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شهر تبریز پاک ترین هوای کشور را دارد، تصریح کرد:نوسازی تاکسیرانی با ۱۷۰۰ تاکسی محقق شده و هزینه نوسازی دو هزار تاکسی نیز آماده است.
هوشیار در ادامه گزارش خود از عملکرد شهرداری تبریز اظهار کرد:قرارداد خرید ۳۰۰ اتوبوس منعقد شده و قرار است این میزان خرید به  ۸۰۰ دستگاه اتوبوس  افزایش یابد.
وی با بیان اینکه فاز اول خط دوم مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به  اتمام می رسد عنوان کرد: برای افتتاح این پروژه کلان شهری تبریز تابلو روزشمار نصب شده است.
شهردار تبریز از اجرای ۵۵ پروژه ورزشی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این پروژه در مناطق کم برخوردار اجرایی می شود.
وی با اعلام اینکه مسیرگشایی هزار میلیارد تومانی خیابان انقلاب سال بعد افتتاح می شود اضافه کرد: احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سرپوشیده و نمایشگاه بین المللی تبریز نیز اسال آینده آغاز  می شود.
وی همچنین از نهایی شدن فاینانس  ۴۲۰ میلیون یورویی خبر داد گفت: بهره برداری از فاز اول خط دوم مترو بدون فاینانس برنامه ریزی شده است.
شهردار تبریز در این جلسه پروژه پردیس فرهنگ و رسانه و پروژه ساماندهی مقبره الشعرا بعد از  ۱۵ سال را نیز از دیگر پروژه های مهم شهرداری تبریز عنوان کرد.