تفکیک بخش تغذیه و خوابگاه از دانشگاه‌ها

سازمان امور دانشجویان بررسی می کند؛

رییس سازمان امور دانشجویان از طرح این سازمان برای منفک شدن بخش رفاهی وخدمات دانشجویی از دانشگاه ها و واگذاری آن به سازمان امور دانشجویان خبرداد وگفت: البته این مباحث هنوز در مرحله بررسی است.

رییس سازمان امور دانشجویان از طرح این سازمان برای منفک شدن بخش رفاهی وخدمات دانشجویی از دانشگاه ها و واگذاری آن به سازمان امور دانشجویان خبرداد وگفت: البته این مباحث هنوز در مرحله بررسی است.
دکترهاشم داداش پور درگفتگو با مهر با اشاره به طرح تحول ساختاری درسازمان امور دانشجویان گفت: گاهی اوقات سازمان‌ها نیاز پیدا می‌کنند تا برای حفظ کارآمدی و تقویت فرهنگ سازمانی خود، تغییر و تحولی عمیق در خودشان ایجاد کنند و هدف از آن می‌تواند دستیابی به مزیت رقابتی، مقابله با یک چالش مهم و یا تضمین آینده سازمان باشد.
وی ادامه داد:تحول سازمانی می‌تواند به نیروی انسانی سازمان برای تغییر انرژی ببخشد و باعث افزایش کارآمدی و افزایش بهره وری سازمان نیز بشود. بنابراین می‌توان مهم‌ترین قدم برای دستیابی به تحول سازمانی را شناخت تغییراتی دانست که نیاز و ضرورت سازمانی ایجاب می‌کند.رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: سازمان امور دانشجویان نیز در همین راستا با تشکیل کار گروهی متشکل از مجربان این عرصه و حوزه یک تحول ساختاری را کلید زده و پشت این ساختار یک تحول اندیشه‌ای وجود دارد، در واقع تحولی که بتواند نیازهای اصلی و اساسی سازمان را پیاده سازی نماید.
معاون وزیر علوم موضوع مربوط به تغذیه، خوابگاه و نظیر این‌ها را یادآور شد و افزود: در این حوزه‌ها نیازمند یک تحول ساختاری هستیم و اکنون یک بحثی در حوزه سازمان امور دانشجویان وجود دارد که آیا ساختار سازمانی سازمان امور دانشجویان امتداد استانی پیدا کند یا خیر؟
وی ادامه داد: بحث ما این است که آیا می‌توانیم به نمایندگی از دانشگاه‌ها بخش رفاهی و خدمات دانشجویی را منفک کنیم و دانشگاه‌ها به سمت آموزش و پژوهش حرکت کنند و سازمان امور دانشجویان به نمایندگی از مراکز آموزش عالی متولی امور رفاهی و خدمات دانشجویی شود تا دانشگاه‌ها درگیر بحث تغذیه، خوابگاه و نظیر اینها نشوند و به امور اصلی خودشان بپردازند.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: البته این بحث در الگوی مصوب هیأت دولت قرار می‌گیرد، اما این‌که آیا این اتفاق رخ دهد یا نه موضوعی است که حاکمیت باید تصمیم بگیرد و به نتیجه برسد که آیا دانشگاه‌ها با شرایط موجود حرکت خودشان را تداوم بخشند و یا این که این یک تحول ساختاری رخ دهد و بخش تغذیه، خوابگاه و نظایر آن جدا شوند و از طریق ساختار جداگانه ای در ذیل سازمان امور دانشجویان عمل کنند.