آورده دولت در اجرای طرح پتروپالایشگاه شهید سلیمانی فراتر از سهمش بوده است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهم دولت در پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی فقط ۱۰درصد بوده است، بااین‌حال در اجرای این پروژه آورده‌ای بیش از ۲۰درصد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهم دولت در پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی فقط ۱۰درصد بوده است، بااین‌حال در اجرای این پروژه آورده‌ای بیش از ۲۰درصد داشته است.
به گزارش شانا، جلیل سالاری در بیست‌ودومین نشست هیات‌مدیره درباره روند اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی که با حضور توفیق آذرمگین، مدیرعامل پتروپالایشگاه شهید سلیمانی، اعضای هیات‌مدیره و نماینده سهام‌داران برگزار شد، بیان کرد: در اجرای پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی بانک‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذار مشارکت کرده‌اند و سهم دولت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) در این طرح تنها ۱۰درصد است.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بسیار برای دریافت زمین ۴۵۰ هزار هکتاری به‌منظور اجرای پروژه و مجوز پدافند غیرعامل گفت: با هدف پیشبرد هرچه سریع‌تر فرایندهای اجرایی پروژه، دریافت مجوز محیط‌زیستی و شورای اقتصاد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه اجرای پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در سه فاز مطرح شده است، گفت: در گام نخست این پروژه تحصیل اراضی و ساخت مخازن انجام شد.
سالاری با بیان اینکه دولت سیزدهم با وجود سهم ۱۰درصدی در پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی بیش از ۲۰درصد آورده داشته است، تصریح کرد: سهام‌داران باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، زیرا پیشبرد این پروژه مستلزم انجام درست و به‌موقع بندهای مقررشده از سوی سازمان برنامه و بودجه است.
وی با تأکید بر امضای توافق‌نامه تجاری میان اعضای هیئت‌مدیره این پروژه یادآور شد: اخد مجوز تخفیف خوراک از دیگر اهداف مهم پروژه است و اقدام‌های اولیه باید از سوی سهام‌داران و اعضای هیئت‌مدیره انجام شود.
مدیرعامل پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نیز در این نشست با اشاره به موضوع پیگیری مسائل مالی تصریح کرد: هم‌اکنون منتظر تأییدیه نهایی حفاظت محیط‌زیست برای راه‌اندازی خط اعتباری دوم چین هستیم‌.
آذرمگین گفت: مناقصه مخازن ذخیره‌سازی انجام‌ شده است و پیمانکاران منتظر مصوبه هیات‌مدیره هستند.