مشارکت ۱۵۰ میلیارد ریالی نفت در ساخت نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه

همسو با مسئولیت اجتماعی صنعت نفت انجام شد؛

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت گفت: نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی از سوی وزارت نفت به بهره‌برداری رسید.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت گفت: نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی از سوی وزارت نفت به بهره‌برداری رسید.
بابک دارابی در گفت‌وگو با شانا با بیان اینکه همسو با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت در دولت سیزدهم افزایش یافته است، گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری و همسو با مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت کلید خورد و جوانان و متخصصان کشور با توجه به اعتمادی که از سوی وزرات نفت به آن‌ها شد، در انجام این پروژه سربلند شدند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع آغاز شد، افزود: ظرفیت نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ۵۴۰ کیلووات است.
پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه روز شنبه (پنجم خرداد) با حضور مسئولان وزارت نفت و استانداری کرمانشاه افتتاح شد.
 اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در بخش آموزش
براساس این گزارش، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران در آیین افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: هدف‌گذاری وزارت نفت در دولت سیزدهم، ارتقای دانش‌بنیان‌ها در این صنعت است.
دارابی این عملکرد را نتیجه اعتقاد به اندیشمندان کشور دانست و افزود: صنعت نفت کشور همسو با مسئولیت اجتماعی خود ۴۰ هزار میلیارد تومان به مناطق محروم و نفت‌خیز اختصاص داده است که ۷ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش آموزش کشور می‌شود.
وی افزود: همچنین در تولید بار اولی‌های اجناس راهبردی نیز تولید ۵۰۰ قلم راهبردی هدف‌گذاری شده است، ضمن اینکه در حوزه نفت و گاز  شاهد رشد اقتصادی ۲۰درصدی بوده‌ایم.
مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: سهم استان کرمانشاه طبق مصوبه ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال به مراکز آموزش عالی استان اختصاص دارد.
در ادامه این آیین محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه مجموعه‌های دانشگاهی باید در زمینه الگوسازی در کشور پیشرو باشند، گفت: زمانی که پای کار باشیم و به نیازهای اولویت‌دار توجه کنیم، نتیجه‌اش رقم‌خوردن کار درخور توجهی مانند احداث نیروگاه خورشیدی می‌شود.
وی تأکید کرد: راه خدمت‌رسانی و کار جهادی در تمام نقاط کشور با قوت ادامه می‌یابد.