جت‌های اف-۳۵ هلند عهده‌دار حملات اتمی ناتو شدند

جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی هلند مسئولیت حملات اتمی ناتو را برعهده گرفته‌اند.

جنگنده‌های اف-35 نیروی هوایی هلند مسئولیت حملات اتمی ناتو  را برعهده گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از مسئولیت جدید جنگنده‌های «اف-35» نیروی هوایی هلند در ائتلاف ناتو خبر دادند.وبگاه «دیفنس میرر» نوشت که جنگنده‌های اف-35 هلند عهده دار حملات اتمی ناتو شده‌اند.
بر اساس این گزارش، هلند اولین کشور اروپایی عضو ناتو است که چنین تغییر و تحولی را برعهده گرفته است. این کشور پیشتر با جت‌های اف-16 خود این مسئولیت را بر عهده داشت.
وزیر دفاع هلند این مسئولیت را نشانده تعهد راسخ  این کشور به اهداف ائتلاف ناتو و دفع تهدیدات خواند. جت‌های اف-35 هلند در پایگاه هوایی «ولکل» مستقر هستند.روسیه از روز پنجم اسفند 1400 دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.