شعله‌های آبی گاز در ۹ شهر و ۱۳۰ روستای سیستان‌وبلوچستان روشن شد

شعله‌های آبی گاز طبیعی در دولت سیزدهم در ۹ شهر و ۱۳۰ روستای استان سیستان‌وبلوچستان روشن شد.

شعله‌های آبی گاز طبیعی در دولت سیزدهم در ۹ شهر و ۱۳۰ روستای استان سیستان‌وبلوچستان روشن شد.
به گزارش شانا، آیین بهره‌برداری رسمی از گازرسانی به ۹ شهر علی‌اکبر، بنجار، محمدآباد، زهک، ادیمی، بزمان، اسماعیل‌آباد، خاش و زابل و ۱۳۰ روستا در استان سیستان‌وبلوچستان با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد صنعت گاز در سیستان‌وبلوچستان و محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی به این ۹ شهر، ۵۴۸ میلیارد تومان بوده و هزار و ۶۷۲ کیلومتر شبکه‌گذاری از سوی شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان اجرایی شده است.
 حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه گازرسانی به ۱۳۰ روستا بوده که در مجموع این شهرها و روستاها، ۷۰ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
وزارت نفت و صنعت گاز در دولت سیزدهم همسو با اهداف راهبردی خود به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به مناطق کم‌برخوردار کشور، پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان‌وبلوچستان را شتاب داد، به‌طوری که اکنون در آستانه سه سالگی این دولت، گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستای این استان تکمیل شده است.
۱۳ شهر از مجموع ۵۵ شهر و ۱۴۴ روستا از مجموع ۳ هزار و
 ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی در سیستان‌وبلوچستان، از نعمت گاز بهره‌مند هستند که از این تعداد، ۹ شهر و ۱۳۰ روستا در دولت سیزدهم گازرسانی شده‌اند. عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰ شهر و ۳۵۰ روستا نیز در حال اجراست.