تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز خبر داد؛

تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲، ماحصل سیاست گذاری راهبردی شورای اسلامی شهر و تلاش جهادی شهرداری تبریز است.

تبریز-توفیقی
تحقق 110 درصدی برنامه و بودجه سال 1402، ماحصل  سیاست گذاری راهبردی شورای اسلامی شهر و تلاش جهادی شهرداری تبریز است.
مهدی عبداللهی به تشریح منابع و مصارف 12 ماهه شهرداری تبریز در سال 1402 بر اساس ردیف های درآمدی و هزینه ای و روند تحولات مقایسه ای چهار ساله پرداخت.
وی گفت:گزارش کامل و تفصیلی آمار عملکرد منابع و مصارف سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در قالب 4۰۰ صفحه مجلد پس از ارائه مدیر کل برنامه و بودجه به تایید و تصویب اعضای پارلمان شهری تبریز رسید. جزییات آمار عملکرد منابع و مصارف 12 ماهه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در این جلسه موردتجزیه و تحلیل قرار گرفت و نقاط قوت و تداوم وضعیت موجود در سال 1403 مورد تاکید قرار گرفت.
مهدی عبداللهی با اشاره به تحقق درآمد شهرداری تبریز در سال گذشته  اظهار کرد: برنامه و بودجه مصوب سالانه شهرداری تبریز در سال 1402، معادل بیست هزار میلیارد بوده که در مجموع 12 ماهه شهرداری تبریز موفق به وصول بیست و سه هزار و چهارصد هزار میلیارد تومان شده است.
وی اضافه کرد: شهرداری تبریز تحقق بودجه 117 درصدی نسبت به رقم پیش‌بینی شده را دارد و با کسر ارقام تکراری ، سه هزارو نهصد میلیارد تومانی، خالص میزان وصولی به 110 درصد می رسد.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز  خاطرنشان کرد: بررسی روند وصول درآمدهای 4 ساله شهرداری تبریز (1399-1402) نشان می دهد که شهرداری تبریز در چند سال گذشته منابع درآمدی متنوعی داشته است، اما بیشترین نگرش تحولی در وصول درآمدها بر ۵ منبع درآمدی عمده استوار بوده است که به ترتیب اولویت شامل ردیف های ذیل است.
وی یادآور شد:در سال 1402 عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده که نسبت به سال ۱۳۹۹،۵۱۱ درصد افزایش اعتبار مصوب داشته است که تحقق عملکردی بالغ بر ۶۲۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که یکی از مولفه های اصلی در افزایش سهم درآمدهای پایدار شهرداری تبریز در این دوره از مدیریت شهری است.
عبداللهی ابراز داشت:درآمدهای ناشی از توسعه شهر نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش اعتبار مصوب ۳۱۴ درصدی داشته است که دارای تحقق عملکردی ۴۱۹ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که در تنظیم عدالت ساخت و ساز شهری و ارایه خدمات شهری در سطوح مختلف فضاهای شهری نقش عمده ای را ایفا می کند.
وی ادامه داد:درآمدهای اتفاقی که به موجب قانون وصول میشود نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش اعتبار مصوب ۱۱۲ درصدی داشته است که دارای تحقق عملکردی ۴۶۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که نقش اساسی در کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز و ضابطه مند نمودن آن در گرایش به اخذ پروانه ساختمانی دارد.
عبداللهی با اشاره به  فروش اموال غیرمنقول شهرداری تبریز نیز گفت:  فروش اموال غیر منقول نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش اعتبار مصوب
 ۳۳۹ درصدی داشته است که دارای تحقق عملکردی ۱۶۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که نقش اصلی در مولد سازی املاک شهرداری و تقویت بانک زمین دارد.