تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در پایتخت و بازداشت ۴۰۰ معترض

اعتراضات بلاروس؛

بیش از ۱۰۰ هزار مخالف دولت بلاروس بار دیگر در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مرکز شهر "مینسک" پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار برکناری "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور این کشور شدند. در جریان این تظاهرات که کمی پیش از مذاکرات لوکاشنکو ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد، حدود ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.

بیش از 100 هزار مخالف دولت بلاروس بار دیگر در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مرکز شهر "مینسک" پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار برکناری "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور این کشور شدند. در جریان این تظاهرات که کمی پیش از مذاکرات لوکاشنکو  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد، حدود 400 نفر بازداشت شدند.
به گزارش فرانس 24 ، الکساندر لوکاشنکو برای ملاقات رودررو با پوتین به مسکو پرواز کرد. این ملاقات اولین دیدار این
دو رئیس‌جمهور پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال 2020 بلاروس محسوب می‌شود.
ولادیمیر پوتین سمت راست تصویر به صورت علنی حمایت خود از الکساندر لوکاشنکو  در مقابل اعتراضات یک ماه گذشته را نشان داده است یورونیوز در این باره نوشت: در حالیکه خشم عمومی نسبت به رئیس‌جمهور لوکاشنکو در بلاروس افزایش می‌یابد، مسکو اعلام کرده از دولت بلاروس در چارچوب توافق‌های مشترک "برادرانه اسلاو" بین این دو کشور حمایت کرده و چتربازان نظامی‌اش را به بلاروس اعزام خواهد کرد.