هزینه آموزشگاه‌های رانندگی ۵۰ درصد افزایش یافت

هزینه آموزشگاه رانندگی برای اخذ گواهینامه رانندگی ۵۰ درصد افزایش یافت و متقاضیان گواهینامه پایه ۳ باید به جای مبلغ ۴ میلیون تومان، ۶ میلیون تومان پرداخت کنند!

هزینه آموزشگاه رانندگی برای اخذ گواهینامه رانندگی ۵۰ درصد افزایش یافت و متقاضیان گواهینامه پایه ۳ باید به جای مبلغ ۴ میلیون تومان،  ۶ میلیون تومان پرداخت کنند!
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضمن تایید این خبر اظهار کرد: هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود.
 وی افزود: این سازمان که زیر مجموعه وزارت صمت است بعد از تعیین هزینه این مبلغ را به پلیس اعلام می‌کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: پلیس و آموزشگاه‌های رانندگی اجازه ندارند مبلغی فراتر از عدد و رقم تعیین شده از متقاضیان دریافت کنند.
 این افزایش 50 درصدی با واکنش و انتقاد مردم و متقاضیان گواهینامه همراه بوده و آنها معترض افزایش 50 درصدی هزینه گواهینامه شده‌اند؛ از سوی دیگر، افزایش هزینه اخذ گواهینامه می‌تواند باعث کاهش مراجعه افراد برای دریافت گواهینامه شود و همین امر در ادامه، افزایش رانندگان فاقد گواهینامه را باعث می‌شود و موضوع خطرات و عواقب جانی و مالی متعددی را هم به همراه خواهد داشت.