۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند

سخنگوی قوه قضائیه:

سخنگوی قوه قضاییه گفت:۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند.

۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند

سخنگوی قوه قضاییه گفت:۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند.
به گزارش مهر، نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در ساختمان ستاد مرکزی قوه قضائیه برگزار شد.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه ۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند، بیان کرد: بسیاری از کسانی که وارد زندان می‌شوند حرفه ندارند؛ لذا یکی از کارکردهای جدی زندان‌ها توجه به اشتغال است و برای اولین بار با شرکت کویر موتور قراردادی بسته شده و زندانیان به این شرکت اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به موضوع اشتغال زندانیان، گفت: اگر زندانی دوران محکومیت خود را بگذراند، اما برای او اشتغالی ایجاد نشود مجدد به زندان باز می‌گردد. بسیاری از افرادی که به زندان باز می‌گردند بیکار هستند. اقدامات خوبی برای اشتغال زندانیان انجام شده است؛ به‌عنوان مثال با شرکت «کویرموتور» برای ایجاد اشتغال در زندان قرار داد بسته شده است.
جهانگیر با اشاره به ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری ادامه داد: استفاده از تأسیسات قانونی جایگزین حبس در دستور کار قرار گرفته است و معاونت راهبردی با برگزاری جشنواره‌های نقد آرا از مسئولان قضائی که از مجازات جایگزین حبس استفاده می‌کنند تقدیر می‌کند. با این اقدام رشد خوبی را در پیشبرد اقدامات جایگزین حبس خواهیم داشت.
وی افزود: آزادی‌های مشروع مورد توجه جدی قضات قرار دارد و با بازرسی‌های مستمری که از زندان‌ها صورت می‌گیرد امروزه به‌صورت مرتب تیم‌هایی از دادسرا در زندان‌ها حضور پیدا می‌کنند. از طرف کمیسیون عفو و بخشودگی نیز شرایط زندانیان برای استفاده از آزادی مشروط و شرایط عفو بررسی می‌شود و این مسائل زمینه کاهش جمعیت زندان‌ها را فراهم می‌کند.جهانگیر ادامه داد: انتقال زندان به خارج از شهر کار پیچیده‌ای است؛ چرا که ابتدا باید زندانی خارج شهر ساخته شود و سپس زندانیان منتقل شوند تا امکان تغییر زندان وجود داشته باشد. در همین شرایط زندان رجایی شهر تخلیه شد و زندان‌های دیگر نیز انتقال خواهند یافت.