دعوت از بیمارستان‌های خصوصی برای فصل سرما

دوفصل پائیز و زمستان با بیماری‌های خاص خودشان در راه‌اند. به همه انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها در این دوفصل، بیماری کووید۱۹ هم افزوده شده و هر روز آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری افزایش می‌یابد. همه این‌ها در حالیست که هم با کمبود واکسن آنفلوآنزا برای تمام شهروندان مواجهیم و توصیه شده فعلا گروه‌های سنی خاص، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و زنان باردار سراغ تزریق این واکسن بروند. از وزارت بهداشت و هم‌چنین از کشورهای دیگر هم خبر می‌رسد که فعلا دلخوش دستیابی به واکسن کرونا نباشیم و از خودمان مراقبت کنیم.

دعوت از بیمارستان‌های خصوصی برای فصل سرما


دوفصل پائیز و زمستان با بیماری‌های خاص خودشان در راه‌اند. به همه انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها در این دوفصل، بیماری کووید19 هم افزوده شده و هر روز آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری افزایش می‌یابد. همه این‌ها در حالیست که هم با کمبود واکسن آنفلوآنزا برای تمام شهروندان مواجهیم و توصیه شده فعلا گروه‌های سنی خاص، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و زنان باردار سراغ تزریق این واکسن بروند. از وزارت بهداشت و هم‌چنین از کشورهای دیگر هم خبر می‌رسد که فعلا دلخوش دستیابی به واکسن کرونا نباشیم و از خودمان مراقبت کنیم.
اما ماجرای کشور ما با توجه به انواع تحریم‌ها، این است که از نظر دارویی و تجهیزات پزشکی دچار کمبودها و مشکلاتی هستیم. ضمن این‌که با بازگشایی مدارس بر مبتلایان کودک و نوجوان نیز افزوده شده و به گفته مسئولان بیمارستان‌ها، تخت ICU برای کودکان هم نداریم.
بر همین اساس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از بیمارستان‌های خصوصی خواسته است که پای کار بیایند و با بیمارستان‌های دولتی در این زمینه همکاری کنند:«با توجه به بار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی در بحران اخیر و آغاز فصل سرما، ضروری است بیمارستان‌های خصوصی نیز در کنار مراکز دولتی ریفرال بخشی از مسئولیت مراقبت‌های درمانی بیماران کووید ۱۹ را عهده‌دار شوند تا به خوبی این بحران را پشت سر بگذاریم.» البته که این همکاری می‌تواند از فشار بار سنگینی که بر دوش کادر درمان بیمارستان‌های دولتی قرار دارد، بکاهد اما گفتن دارد که آیا مراجعه یا ارجاع این نوع بیماران به بیمارستان‌های خصوصی، موجب افزایش هزینه درمان آنان نمی‌شود؟ آن‌هم در حالی‌که همین هزینه‌هایی هم که در بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌شود، برای برخی از بیماران با توجه به شرایط اقتصادی سنگین است. اگر قرار است بیمارستان‌های خصوصی هم پای کار بیایند باید ابتدا تدابیری درمورد هزینه‌های خاص این بیمارستان‎ها اندیشیده شود و به گونه‌ای نشود که مانند برخی از شهرستان‌ها بیماران کرونایی به دلیل نداشتن بودجه برای معالجه، پس از تشخیص دیگر به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و بیماری را با خود به خانه و میان خانواده می‌برند.