در غیاب سعداله‌یف، طلایی وزن ۹۷ کیلو کدام آزادکار است؟

رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک؛

رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در غیاب عبدالرشید سعداله‌یف دارنده ۲ طلای المپیک برگزار می‌شود.

در غیاب سعداله‌یف، طلایی وزن ۹۷ کیلو کدام آزادکار است؟

رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در غیاب عبدالرشید سعداله‌یف دارنده ۲ طلای المپیک برگزار می‌شود.
به گزارش میزان،  رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، روز‌های ۱۸ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود و مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد انجام خواهد شد. قطعاً امیرعلی آذرپیرا نماینده کشورمان نیز مانند احمد تاج‌الدینوف روسی‌الاصل و نماینده کشور بحرین به دنبال کسب نخستین مدال طلای المپیک و کایل اسنایدر نماینده تیم ایالات متحده در این وزن به دنبال تبدیل شدن به سومین دارنده مدال طلای المپیک در تاریخ آمریکا خواهند بود.
المپیکی‌های وزن ۹۷ کیلوگرم
 رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳
طلا - احمد تاج‌الدینوف، بحرین
نقره - ماگومدخان ماگومدوف، آذربایجان
برنز - کایل اسنایدر، ایالات متحده آمریکا
برنز - گیوی ماتچاراشویلی، گرجستان
 عناوین ۹۷ کیلوگرم المپیکی‌ها
احمد تاج‌الدینوف، بحرین - قهرمان جهان ۲۰۲۳
کایل اسنایدر، ایالات متحده آمریکا - قهرمان المپیک ۲۰۱۶، ۳ بار قهرمان جهان (۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۲۲)، نقره المپیک ۲۰۲۰، نقره جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱، برنز جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳
ماگومدخان ماگومدوف، آذربایجان - نقره جهانی ۲۰۲۳، برنز جهانی ۲۰۲۲
گیوی ماتچاراشویلی، گرجستان - برنز جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳
علیشیر یرگالی، قزاقستان- برنز جهانی U۲۳، ۲۰۲۲، نقره جهانی U۲۰، ۲۰۱۸
امیرعلی آذرپیرا، ایران - قهرمان زیر ۲۳ سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جهان
رادو لفتر، مولداوی - نقره جهانی U۲۳، ۲۰۲۱
ابراهیم چیفتچی، تور - برنز جهانی U۲۰، ۲۰۱۷
اریک تیله، آلمان- نقره جهانی U۲۰، ۲۰۱۶
 غایب بزرگ؛ عبدالرشید سعداله‌یف در المپیک پاریس کشتی نخواهد گرفت
قبل از اینکه به قلب پیش نمایش وزن ۹۷ کیلوگرم بپردازیم، ارزش این را دارد که با تأکید بر این نکته آغاز کنیم که عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان دو دوره المپیک در پاریس کشتی نخواهد گرفت. به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمیته بین‌المللی المپیک، روسیه را از شرکت در المپیک منع کرد.با این حال، آن‌ها به ورزشکاران روسیه اجازه دادند تا زمانی که توسط پنل بررسی واجد شرایط بودن ورزشکاران خنثی (AINERP) واجد شرایط رقابت باشند، به عنوان ورزشکاران خنثی انفرادی (AIN) شرکت کنند، اما چندی پیش، IOC لیستی از ورزشکاران مورد تایید را منتشر کرد و سعدالله یف از لیست خارج شد.
 احمد تاج‌الدینوف، بحرین
با خارج شدن عبدالرشید سعدالله یف، قهرمان نامدار جهان، احمد تاج‌اادینوف، مدعی اصلی کسب طلا در وزن ۹۷ کیلوگرم است. تاج‌الدینوف سال گذشته، با شکست (۱۱ بر صفر) کایل اسنایدر و سپس شکست
 (۹ بر ۲) عبدالرشید سعدالله‌یف، همه را شوکه کرد، قبل از اینکه ماگومدخان ماگومدوف را در فینال به تشک سنجاق کند. تاج‌الدینوف تنها ۲۱ سال سن دارد و از زمستان سال ۲۰۲۳ در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده است.
کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا)، امیرعلی آذرپیرا (ایران)، ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) دیگر مدعیان کسب مدال طلا در وزن۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد خواهند بود.
علیشیر یرگالی (قزاقستان)، زبیگنیو بارانوفسکی (لهستان) و هابیلا آووسایمان (چین) به اندازه بسیاری از کشتی‌گیران دیگر در جدول شناخته شده نیستند، اما می‌توانند برخی از افراد را شگفت‌زده کنند و در پاریس به یک حرکت جالب بپردازند. علیشیر یرگالی از قزاقستان هرگز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان مدال نگرفته است، اما در سال ۲۰۲۲ در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال مدال برنز کسب کرد.
زبیگنیو بارانوفسکی یکی از غافلگیرکننده‌ترین المپیکی‌ها بود و در بازی‌های نهایی مقدماتی المپیک، پیروزی‌های قابل توجهی را مقابل هابیلا آووسایمان (۲-۲) و بن هونیس (۴-۲) کسب کرد. بارانوفسکی در
 ۳۳ سالگی یکی از کشتی‌گیران مسن در جدول خواهد بود. او در المپیک ۲۰۱۶ کشتی گرفت و ۱ بر ۱ شکست خورد. بارانوفسکی برای هر حریفی که در جدول مقابلش باشد بسیار سخت خواهد بود، زیرا بر چندین مدال‌آور جهانی گذشته پیروز شده است.
هابیلا آووسایمان از چین با قرار گرفتن در رده سوم در مرحله مقدماتی نهایی که با پیروزی چشمگیر ۵ بر یک مقابل ولادیسلاو بایتسایف، (۶ بر ۱) برابر بن هونیس و (۱۱ بر صفر) مقابل ماگومد ابراگیموف به پیروزی رسید، به المپیک راه یافت. قطعاً انتظار مدال‌آوری هابیلا را نداریم، اما تعجب نباید کرد اگر او یکی دو نفر از کهنه سربازان المپیک را ناراحت کند.
پیش‌بینی مدال وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک پاریس
کایل اسنایدر به دنبال تاریخ‌سازی در پاریس خواهد بود، اما او در برابر تاج‌الدینوف و احتمالاً آذرپیرا کار سختی دارد. اسنایدر می‌تواند در برابر تاج‌الدینوف تغییرات تاکتیکی ایجاد کند و انتظار می‌رود که مسابقه نیمه‌نهایی بالقوه آن‌ها بسیار نزدیک‌تر از چیزی باشد که سال گذشته در مسابقات جهانی شاهد آن بودیم. با وجود این، تاج‌الدینوف هم برای کسب مدال طلا به پاریس خواهد آمد و به همان اندازه پویا است تا جایی‌که در وزن ۹۷ کیلوگرم با قدرت باورنکردنی و توانایی در تقابل شگفت‌انگیزی که دارد، بر هر کشتی‌گیر حاضر در جدول برتری می‌یابد. اگر تاج‌الدینوف در پاریس پیروز شود، این توانایی را دارد که خود را به عنوان یکی از بهترین کشتی‌گیران جهان تثبیت و تنها با ۲۱ سال سن، برای سال‌های آینده، ما را شاهد پیروزی‌های تماشایی و باورنکردنی‌اش کند.
طلا - احمد تاج‌الدینوف، بحرین
نقره - امیرعلی آذرپیرا، جمهوری اسلامی ایران
برنز - کایل اسنایدر، ایالات متحده آمریکا
برنز - ماگومدخان ماگومدوف، آذربایجان.