راه‌اندازی سامانه میز خدمات الکترونیک حوزه معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات از راه‌های موثر کاهش بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع بیماری کرونا است.

راه‌اندازی سامانه میز خدمات الکترونیک حوزه معاونت خدمات شهری

 اصفهان –بهروز راعی
کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات از راه‌های موثر کاهش بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع بیماری کرونا است.
به گزارش صمت از اصفهان،حسین امیری با اشاره به جایگاه خدمات الکترونیک در زندگی امروز گفت: توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ بیش از پیش شبکه اینترنت در زندگی شهروندان موجب شده تا مجموعه‌های خصوصی و دولتی بستر الکترونیک و شبکه‌های دیجیتالی را وسیله‌ای مناسب برای ارائه خدمات بهتر و موثرتر به مشتریان و شهروندان در نظر بگیرند و تلاش نمایند تا با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات فرایندهای خدمت‌رسانی را تسریع و تسهیل نمایند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی اطلاعات در جهان امروزه زمینه های کاری فراوانی را فراهم آورده است از همین‌رو شهرداری اصفهان و به دنبال آن معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز به منظور افزایش رضایت‌مندی شهروندان و...اقدام به الکترونیکی کردن خدمات خود نموده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین لزوم کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات، شهرداری اصفهان بر آن شد تا با توان حداکثری کلیه خدمات حضوری خود که پتانسیل الکترونیکی‌شدن را  دارند؛ به منظور رعایت حال و سهولت شهروندان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی الکترونیکی نماید.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان یکی از حوزه های پیشگام در این زمینه ، با کمک و همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات قابل ارائه خود به شهروندان و متقاضیان را در 11 حوزه و 44 موضوع بصورت الکترونیکی پیاده‌سازی نموده که در حال طی مراحل پالایش و ارزیابی نهایی می‌باشد.
 امکان الکترونیکی شدن خدمات در برخي حوزه های معاونت خدمات شهری
معاون شهردار اصفهان به حوزه های معاونت خدمات شهری که امکان الکترونیکی شدن خدمات در آن فراهم شده است اشاره کرد و گفت: اداره
کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، آتش نشانی،  حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر، آرامستان ها، ستاد تسهیلات نوروزی،  حوزه مدیریت پسماند،  فضای سبز، پیشگیری و رفع تخلفات شهری، میدان مرکزی میوه و تره بار، زیباسازی و حوزه تعمیرات و بهینه سازی یازده مجموعه‌ای می‌باشد که برخی از خدمات آن به شهروندان به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.
امیری ادامه داد: در حوزه اداره کل هماهنگی
 و نظارت بر خدمات شهری ارائه خدمات بررسی مسیر حرکت و کارکرد خودرو توسط پیمانکاران حمل زباله،  درخواست مجوز احداث پل و همچنین  درخواست استفاده کوتاه مدت از فضای عمومی سطح شهر در حوزه تبلیغات یا برگزاری مراسم، درخواست جابه‌جایی نیروهای کارشناس شرکت‌های خدماتی ، درخواست تایید لیست معاینه فنی خودروهای شرکتهای خدماتی، درخواست کارت شناسایی پرسنل شرکتهای خدماتی، درخواست بررسی و تایید گزارش اقدامات شرکت‌های خدماتی و در حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر درخواست کار در شرکت‌های خدماتی،  اپلیکیشن شهریار (ویژه معلولین و افراد کم توان، گردشگران) درخواست نظافت و رفت و روب ، درخواست حذف ایستگاه زباله، درخواست جمع‌آوری حیوانات ولگرد
 و جوندگان موذی، درخواست پاکسازی زمین‌های بایر،  درخواست برگزاری دوره آموزش مدیریت پسماند و محیط زیست شهری،  پیگیری اخطار قانون مدیریت پسماند، درخواست سختی کار (پرداخت بیمه سختی شغل)، درخواست بارکد ماشین آلات شرکت‌های خدماتی و پیگیری پرونده‌های حقوقی قانون مدیریت پسماند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری فراهم شده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک در خصوص  ثبت نام در دوره ها و کلاس‌های آموزشی سازمان آتش نشانی، ثبت نام آتش‌نشان داوطلب ، درخواست علت‌یابی حریق و حوادث در حوزه آتش‌نشانی و ارائه خدمات به سایر ارگان‌های مرتبط از طریق وب سرویس، ارائه کلیه خدمات آرامستان‌ها در حوزه سازمان آرامستان‌ها و همچنین اعلام تقویم زمان‌بندی جمع‌آوری بازیافت، درخواست حمل و نقل نخاله ساختمانی، درخواست خرید کود، نشانی ایستگاه‌های بازیافت و درخواست مخازن نگهداری پسماند خشک (سبد 240 لیتری) در حوزه پسماند نیز اجرایی شده است.
امیری تاکید کرد:شهروندان میتوانند از طریق نشانی http://my.isfahan.ir  به خدماتی که
هم اکنون بصورت الکترونیکی ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان 137 اقدام نمایند.