انجام بیش از ۲۷۶ هزار ماموریت توسط اورژانس البرز طی ۱۵ ماه گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

دکتر شهرام صیادی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور که در البرز برگزار شد ، گفت:استان البرز سی و یکمین استان با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر می باشد یکی از مهاجر پذیر ترین استان هاست و در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان کشور قرار دارد که به همین دلیل بار ترافیکی و تصادفی زیادی را متحمل می شود و تقویت اورژانس به ارایه خدمات پیش بیمارستانی سریع و با کیفیت کمک می کند.

کرج-فرشته خاکپور
دکتر شهرام صیادی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور که در البرز برگزار شد ، گفت:استان البرز سی و یکمین استان با جمعیت بیش از 3 میلیون نفر می باشد  یکی از مهاجر پذیر ترین استان هاست و  در مسیر مواصلاتی 14 استان کشور قرار دارد که به همین دلیل بار ترافیکی و تصادفی  زیادی را متحمل می شود و تقویت اورژانس به ارایه خدمات پیش بیمارستانی سریع و با کیفیت کمک می کند. وی افزود:این استان به دلیل هم جواری با تهران از اهمیت و شرایط  ویژه  ای برخودار است  20 درصد بارترافیکی کشور را به دوش می کشد و با وجود مخاطرات و تصادفات جاده ای نیاز هست ناوگان اورژانس جاده ای در این استان بیش از پیش تقویت شود.
وی در ادامه به وجود دو منطقه صعب العبور و توریستی (جاده چالوس و شهرستان طالقان) اشاره کرد که  اهمیت فعالیت اورژانس در البرز را  دو چندان می‎کند. رییس دانشگاه خاطر نشان کرد:ناوگان اورژانس البرز با  79 آمبولانس  ،  3 اتوبوس آمبولانس  ،  14 موتور لانس  و  1 بالگرد  و با ۶۹۸ نیروی انسانی فعالیت می‌کند  و  نیاز است حداقل 123 نفر نیروی دیگر به این مجموعه افزوده شود.
وی ادامه داد:البرز دارای ۹۰ پایگاه اورژانس شهری، جاده ای ، هوایی و موتوری  است و نیاز دارد این پایگاه ها توسعه و تقویت شود.
دکتر صیادی گفت:طی ۱۵ ماه گذشته بیش از 721 هزار تماس با اورژانس البرز گرفته شده و  بیش از 267 هزار ماموریت انجام شده است.
در ادامه رییس دانشگاه به بخشی از دستاورد های اورژانس البرز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:احداث آشیانه و پدبالگرد اورژانس هوایی  با پیشرفت فیزیکی 60درصد ، ساخت و بهره برداری از 14 پایگاه اورژانس، تجهیز تمامی آمبولانس‌ها به دستگاه تله مدسیین اورهال و بهسازی 15 دستگاه آمبولانس از جمله این دستاورد ها بود