تاکید رییسی بر استفاده از نیروهای مردمی در حوزه پیشگیری از جرم

رییس قوه قضاییه بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.

تاکید رییسی بر استفاده از نیروهای مردمی  در حوزه پیشگیری از جرم

رییس قوه قضاییه بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، ابراهیم رییسی  در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با اشاره به تاثیر تقوی در کارآمدی و تضمین سلامت مجموعه‌های سازمانی گفت: رمز تاثیرگذاری و کارآمدی مجموعه وسازمانی که می‌خواهد موفق باشد، آن است که در همه امور و برنامه‌ها، خداوند را محور قرار دهد.
رییسی با اشاره به اهمیت نظم فردی و سازمانی و اجتماعی در تمامی مجموعه‌ها از جمله نیروی انتظامی گفت: رمز اساسی برای اثر بخشی نیروی انتظامی آن است که در درون این سازمان عظیم نظم به عنوان عنصر محوری در همه امور نقش آفرین باشد. تجلی نظم در نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های دقیق و مدبرانه و بکارگیری سامانه‌های فناورانه و اتخاذ تصمیمات متناسب و انجام فرماندهی و عملیات دقیق و بموقع است.وی آسیب شناسی در مجموعه نیروی انتظامی را یکی از جلوه‌های نظم در این نیرو دانست و گفت: در امر آسیب شناسی باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که اتخاذ کدام روش‌ها و رویکردها به احقاق حق و تسهیل امور مردم و حفظ امنیت جامعه و برخورد با ناهنجاری‌ها منجرمی‌شود.
رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت نظارت دائمی و مستمر بر مجموعه تحت امر در فرماندهی نیروی انتظامی گفت: اتخاذ کنترل و نظارت بر مجموعه تحت امر به معنای بی اعتمادی به آن‌ها نیست؛ بلکه برای تداوم اعتماد و تضمین سلامت مجموعه است؛ لذا برای صیانت از سلامت مجموعه تحت امر، انجام کنترل و نظارت مستمر ضروری است و این یکی از وظایف مدیران و فرماندهان در همه سازمان‌ها از جمله سازمان عظیم نیروی انتظامی است.
رییسی با اشاره به "ظرفیت مطلوب نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای یاری رساندن به پلیس" افزود: نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی جرم و مجرمین می‌تواند از ظرفیت نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بهره گیرد و این امر در حصول توفیقات برای پلیس بسیار راهگشاست.