۵۸۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج انجام شده است

طی ۳ ماهه اول امسال؛

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی سه ماهه امسال ۵۸۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سطح شهر سنندج انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی سه ماهه امسال ۵۸۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سطح شهر سنندج انجام شده است.
آزاد طهماسبی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع ۱۸۲ مورد عملیات اطفا حریق و ۳۸۶ مورد عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج در سه ماهه انجام شده است.
به گفته وی، در بازه زمانی یاد شده ۱۷ مورد اماکن مسکونی، یک مورد اماکن اداری، ۱۵ مورد اماکن تجاری، ۵ مکان صنعتی،یک‌مورد انبار، ۱۸خودرو، ۱۲ مورد ضایعات و زباله، ۵ مورد تاسیسات شهری، ۱۰۱فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل، ۴ مورد مخروبه‌ها و...در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
وی همچنین از انجام ۳۸۶ مورد عملیات حوادث طی سال گذشته در شهر سنندج، خبر داد و گفت: ۱۹۰ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۵۰ مورد گرفتاری در آسانسور، ۲۳ مورد تصادف، ۲۷ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۳۸ مورد محبوس شدن در اماکن، ۵ مورد ریزش آوار، ۲ مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، سقوط از ارتفاع یک مورد،گیر کردن انگشتر ۲۲ مورد، اقدام و یا تهدید به خودکشی ۹ مورد، و ۱۷ مورد سایر بوده است.
به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، در مجموع در حوادث مختلف ۳۵ نفر مجروح و ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
طهماسبی با بیان اینکه ۷ نفر فوتی حوادث در سنندج بالای ۱۸ سال سن دارند، گفت: رانندگی ۱۷ نفر در حوادث، آتش سوزی ۸ نفر و ۱۰ مورد در سایر موارد دچار مجروحیت شده‌اند.
وی تصریح کرد: در سه ماهه تخست امسال ۲ نفر براثر غرق‌شدگی و ۵ نفر در اثر سایر حوادث جان خود را از دست داده‌اند
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به تعداد مأموریت‌ها بر حسب محدوده عملیات هم گریزی زد و گفت: داخل محدوده شهر ۵۶۰ مورد و خارج از محدوده ۸ مورد بوده است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.
وی افزود: در همین راستا در مجموع ۴۳۰ نفر برابر ۵۰ ساعت در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، ۳۳۵ نفر برابر ۴۹ ساعت در ادارات و ارگان‌های دولتی آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.
به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، در مجموع ۱۵۹ نفر برابر ۲۰ ساعت آموزش‌های درون سازمانی در سه ماهه امسال انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۲۴ نفر برابر ۱۱۹ ساعت در دوره‌های آموزشی برون و درون سازمانی شرکت کرده‌اند.