ثبت نام بیش از ۱۸۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت :در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۸۹ هزار نفر ثبت نام کردند که بعد از بررسی‌ها بیش از ۵۴ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند و برای آن‌ها افتتاح حساب شده است.

ثبت نام بیش از ۱۸۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان

بندرعباس-شهین صادقی
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان  گفت :در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۸۹ هزار نفر ثبت نام کردند که بعد از بررسی‌ها بیش از ۵۴ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند و برای آن‌ها افتتاح حساب شده است.
مجید سلحشور  در نشستی خبری که با حضور مدیران زیر مجموعه این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه پروژه های ملی مسکن برای تمام شهرستان های استان تعریف شده است افزود : تأمین زمین برای طرح‌ها یکی از کار‌های مهم و پرچالش در زمینه احداث مسکن است که انجام شدو در این خصوص ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری شناسایی و به شهر‌ها و روستا‌های استان الحاق شد که سهم بندرعباس  900 هکتار است.
  ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان هرمزگان
وی با اشاره به اینکه در سه ساله دولت سیزدهم بالغ بر 9هزار هکتار زمین در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد پروژه های ملی مسکن تامین شد بیان کرد:۲۹ هزار واحد از ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان هرمزگان مسکن حمایتی است و مابقی شامل مسکن مهر تبدیلی، خود مالک شهری، خود مالک روستایی، بازآفرینی شهری،99 ساله و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.
سلحشور افزود:پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهرستان استان فعال شده که به تفکیک  ۴۹ هزار واحد شهری و ۱۶ هزار واحد روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی شهری ۱۱ شهر استان به عنوان اولویت شناسایی  شده است ابراز کرد : ۱۹ هزار واحد مسکونی در بندرعباس  در حال ساخت است که در هفته دولت ۸۰۰ واحدمسکونی و ۳۰۰۰ واحد از این تعداد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.
  هرمزگان در حوزه بازآفرینی
جزو ۵ استان پیشتاز کشور
سلحشور  به صدور  بیش از ۳ هزار و 942پروانه ساخت در محلات ناکارآمد استان هرمزگان اشاره کرد و گفت : ساخت معابر جدید نیز در این محلات دنبال می‌شود  که برای این مهم ۳ هزار و ۵۲۳ تن قیر برای بازگشایی‌ها تخصیص پیدا کرده است و هرمزگان در حوزه بازآفرینی جزو ۵ استان پیشتاز کشور است.
وی اظهار کرد :465 واحد از تسهیلات نوسازی و بهسازی در استان استفاده نموده اند.
مجید سلحشور گفت:مشکلات پیش روی ساخت ۱۵ هزار مسکن ملی هم به زودی برطرف و تا یک ماه آینده با پیمانکار بومی کار را با سرعت بیشتر ادامه می‌دهیم.
وی افزود: در دولت سیزدهم ۲۰ هزار واحد مسکن ملی به مردم هرمزگان تحویل داده شده است.
مدیرکل ر اه و شهرسازی هرمزگان با اشاره  به ساخت ۵ شهر جدید در هرمزگان گفت: مطالعات ساخت شهر جدید خلیج فارس در شرق بندرعباس آغاز شده است.
وی افزود:شهر تیس در بندر بندرلنگه، مکران مرکزی در جاسک، شهر آفتاب در چارک و کوشک در پارسیان چهار شهر دیگری است که در استان ساخته می‌شوند.
  بهره برداری از 28 پروژه حوزه راهسازی
سلحشور ابراز کرد:در حوزه پروژه‌های راهسازی و بهره‌برداری از اماکن عمومی نیز ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است .
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به بهره‌برداری بیش از 101 کیلومتر راه جدید  در استان گفت:14 پروژه در حوزه راه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 961 میلیارد تومان  به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد:همچنین در حوزه پروژه اماکن عمومی نیز  14 پروژه با سرمایه گذاری291 میلیارد تومان افتتاح شد که در این راستا در دولت سیزدهم ۱۳ هزار متر مربع سالن ورزشی توسط مجموعه راه و شهرسازی استان احداث شده است.